Trendforduló jöhet - elindult a felhő-visszatelepítés
A felhő költségek kiszámíthatatlansága, valamint a GDPR és más, hasonló törvényi szabályozásoknak való megfelelés egyre inkább aggasztja a felhő-szolgáltatásokat igénybe vevő vállalatokat Európában.

 

A helyzet megoldását sokan a biztonságuk, a rugalmasságuk, a teljesítményük megőrzése érdekében az adataik, alkalmazásaik és a szolgáltatásaik visszaállításában látják a felhőből a helyi vagy privát infrastruktúrákba. A felhő repatriálás már komoly opcióként szerepel a vállalatok jövőbeni IT stratégiájában. A Nutanix Enterprise Cloud Index szerint a cégek 85%-a küzd a nyilvános felhő magas költségeivel, amelyeknek közel fele (46%) azt tervezi, hogy a következő egy évben legalább néhány alkalmazást helyben lévő adatközpontokba költöztet, hogy mérsékelje a felhővel járó költségeit. Ez alól Magyarrszág sem kivétel. Nálunk is érezhetően ébredezik az érdeklődés felhő repatriálás iránt.

Az idén január óta Magyarországon is professzionális szolgáltatást nyújtó, a felhő repatriálására és hibrid megoldásokra szakosodott vezető hostingszolgáltató, a vshosting~ úgy látja, hogy a vállalatok választhatják a nyilvános felhőből történő teljes infrastruktúra-átvételt és a hibrid megoldást is, amely a nyilvános felhőt és a privát infrastruktúrát kombinálja. Utóbbi tűnik optimálisabbnak, amit a Nutanix Enterprise Cloud Index előrejelzése is alátámaszt.

Eszerint az egyetlen nyilvános felhőszolgáltató által biztosított infrastruktúra-használat a következő 1-3 évben csaknem a felére fog csökkenni, míg a hibrid megoldások várhatóan 73%-kal fognak növekedni. A hibrid esetében az érzékeny adatok tárolhatóak helyben, szigorú biztonsági protokollok mellett, míg a kevésbé szenzitívek maradhatnak a felhőben. Ez az elrendezés hatékonyabb a cégek számára, mert naprakészen ellenőrizhetik, hogy hol, hogyan tárolják és dolgozzák fel adataikat.

“A felhő-visszatelepítés főleg azoknak a közepes méretű vállalatoknak jelent megoldást, amelyeknek az igényei túlnőttek a felhőszolgáltatások keretein, de jelentősebb költségoptimalizálásra is törekednek az IT kiadásaik területén.” – fejtette ki David Lintimer, a vshosting~ kereskedelmi igazgatója.

A felhőre való áttérés kezdetben a költségek csökkentését szokta eredményezni a vállalatoknál. Viszont a forgalmuk növekedésével az adataik mennyisége nő és vele együtt a rugalmas teljesítmény, a színvonalasabb szolgáltatási környezet iránti igény is, ami természetesen a kiadásaik emelkedésével jár. Ezt a pénzügyi kiszámíthatatlanságot, hogy mikor, mennyivel kell többet fizetni a nyilvános felhőben egyre inkább szeretnék a vezetők megelőzni, vagy elkerülni és ez utat nyit számukra a felhő visszatelepítés, vagy a hibrid megoldásokra való áttérés előtt.

A felhő repatriálását fontolgató vállalatoknak alapos elemzést kell végezniük arról, hogy ez a lépés támogatja-e a hosszú távú céljaikat. A tervezés és a széles körű tesztelés kritikus jelentőségű az esetleg problémák minimalizálása érdekében. Továbbá fontos annak a biztosítása is, hogy a helyi infrastruktúra képes legyen támogatni a jövőbeli növekedést és változásokat a biztonsági, szabályozási követelmények maximális teljesítése mellett.

 

| Forrás: VSHosting 

A kerékpározás jövője
A kerékpározás az egyik legnépszerűbb és leginkább környezetbarát közlekedési forma, amely évről évre egyre több embert vonz.
Az MI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez
Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét azon, hogyan pihenhetne a nyári időszakban legalább egy-két hetet. A megoldás nem lehetetlen, azonban némi előkészületet és a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségek használatát is igényli – derül ki a Billingo összefoglalójából.
Bevezetés a virtuális üzembe helyezésbe
A virtuális üzembe helyezés átalakítja a tervezési folyamatot azáltal, hogy számítógépes szimulációkat alkalmaz a gyártási rendszerek tesztelésére és optimalizálására, mielőtt azok fizikailag megépülnének.
Teherautók számára alkalmas töltőhálózat épül Európában
A nemzetközi E.ON Csoport és a MAN együttműködés értelmében a teherautótöltő-hálózathoz mintegy 170 helyszínen 400 töltőpont fog tartozni Európa-szerte. Az első helyszín idén nyílik meg – 2025 végéig mintegy 80 töltőpont készül el.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.