Tablettel irányított, a felszállástól leszállásig tartó teljesen automata repülés
Sikeres, teljesen automata repülést hajtott végre az Airbus Helicopters Marignane-ban, amelynek célja a még fejlesztés alatt lévő új műszaki megoldások tesztelése volt.

 

Az Airbus a Vertex kódnevű projekt keretében tesztelte a repülésirányító rendszerek kezelésére használt új, egyszerűsített interfészt (HMI), valamint az automata funkciókat. Az Airbus UpNext által kifejlesztett technológiákat egy érintőképernyős tablet vezérli, amellyel egyszerűsödhet a küldetések előkészítése és irányítása, biztonságosabb lehet a repülés és csökkenthető a helikopter pilótájának munkaterhelése. Az Airbus Helicopters 2021-ben indította útjára a FlightLab elnevezésű programját, amelynek keretében automatizált rendszereket fejleszt és tesztel.

Legutóbb egy egyórás tesztrepülés során előre meghatározott útvonalat követve teljesen automatizáltan repültek a misszió minden szakaszában: a helikopter automatikusan hajtotta végre a fel- és leszállást, a földi gurulást, valamint a cirkálást. Ennek során a pilóta felügyelte a rendszereket, amelyek képesek felismerni az előre nem látható akadályokat, és automatikusan újraszámítják a biztonságos repülési útvonalat. Szükség esetén a pilóta a tableten keresztül könnyen felülbírálhatja a vezérlést. A tesztrepülési időszak október 27-től november 22-ig tartott az Airbus Helicopters franciaországi, Marignane-i létesítményében.

 

 

"A felszállástól leszállásig tartó teljesen automata repülés sikeres bemutatása nagy lépés a pilóta munkaterhelésének csökkentése és az egyszerűsített kezelőfeületek felé, amelyet az Airbus Urban Air Mobility csapata a CityAirbus NextGen nevű, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) légijárművével kíván megvalósítani. A fedélzeti, lézer alapú távérzékelés (lidar) által szolgáltatott információknak köszönhetően a helikopterekben is alkalmazható lehet a technológia az akadályok közelében végrehajtott alacsony repülések során" - mondta Michael Augello, az Airbus UpNext vezérigazgatója.

Az Airbus Helicopters a Vertex keretében egyebek között helyzetfelismeréshez és akadályok észleléséhez szükséges látásalapú érzékelőket és algoritmusokat, robotpilótához használható fly-by-wire rendszert, valamint a repülési adatok figyelemmel követésére és beavatkozásra szolgáló, érintőképernyőn és fejre helyezhető kijelzőn megjelenő interfészen dolgozik.

Mesterséges neurális hálózatokkal lehetővé tett gépi tanulásért ítélték oda a 2024-es fizikai Nobel-díjat
Az amerikai John J. Hopfieldnek és a kanadai Geoffrey E. Hintonnak ítélték oda 2024-ben a fizikai Nobel-díjat – jelentették be kedden Stockholmban a Svéd Királyi Akadémián. A két kutató a gépi tanulás mesterséges neurális hálózatokkal való lehetővé tételéhez járult hozzá úttörő jelentőségű eredményeivel.
Konferencia az okosvárosokról és a technológiai sokszínűségről
Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői a Kognitív Mobilitás 2024 konferencián Budapesten.
Teljes kultúraváltás – a Miller Industries beszámolója arról miként segítette a Birst megoldás üzlete átalakítását
Az Infor első blogsorozata az Infor Customer Excellence Awards nyerteseit állítja reflektorfénybe és osztja meg a sikertörténeteiket.
Új képzési program indul az adatközponti és kritikus infrastruktúra területén működőknek
Új képzésekkel egészítette ki EcoXpert Partner Program kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.
Zsákutcába kerülhet az AI egy kutatás szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.