A hazai forduló zsűrijének döntése alapján a legjobb energetikai vonatkozású innovációval induló magyarországi startup vállalkozás a HeatVentors lett az HeatTANK fejlesztésével. A második helyezést Platio kapta, míg a dobogó harmadik fokára a DimTech állhatott fel.
„A startup vállalkozások változatos megoldásokat mutattak be, de a trend egyértelműen látszik: a fókusz a megtakarításon és az energiafogyasztás optimalizálásán van. A győztes túl azon, hogy egy sokak által érzékelt energetikai probléma megoldására törekszik, egy világosan felépített és skálázható üzleti modellt valósít meg” – hangsúlyozta Tomasz Jastrzębski, a Magyarországon színpadra lépett versenyzőket elbíráló zsűri elnöke.
A nemzetközi piac a cél
Huszonhárom kelet-európai országból közel 160 startup vett részt a fenntartható energiagazdálkodást érintő európai fejlesztések motorjának számító InnoEnergy által, harmadik alkalommal megszervezett versenyen. A Budapesten megtartott döntőt, hasonlóan a többi, tizenegy regionális megmérettetéshez, megelőzte egy intenzív felkészítő tábor, amelyeken a magyar üzleti workshopokat olyan tapasztalt trénerek, szakemberek tartották meg, mint Gémesi Zsolt és Dervalics Ákos. Ezeken a képzéseken a résztvevők lehetőséget kaptak az üzleti terveik ellenőriztetésére, illetve a prezentációs készségeik fejlesztésére.
A legjobbak közé jutott versenyzőket nem csupán a szakmai tartalom, hanem az üzleti tudatosság, illetve a csapatban és a termékben rejlő potenciál alapján értékelték. A zsűri tagja volt Tomasz Jastrzębski, az InnoEnergy kelet-európai régiójának üzletfejlesztési menedzsere; Winkler Zsolt, a MOL Csoport Nyitott Innovációs Központjának a vezetője; Kovalcsik Tamás az E.ON Hungária Ügyféligény- és Viselkedéselemzési vezetője; Bertalan Zsolt, a Smart Future Lab Zrt. vezérigazgatója és Kovács Zoltán, a MyCo Incubation alapítója.
„Nemzetközi olaj- és gázipari vállalatként, a MOL Csoport úgy ítéli meg, hogy a technológiai fejlődés és az új fogyasztói szokások alapvetően változtatták meg az egész iparágat. Annak érdekében, hogy a Mol lépést tudjon tartani a globális tendenciákkal és külső kihívásokkal, a kollaboratív innovációs ökoszisztémának részévé kíván válni, miután az innováció az egyik módja annak, hogy gyorsan reagálhassunk a változó ügyféligényekre. Ennek megfelelően a MOL Csoport új partnerkapcsolatokat keres mind nagyvállalatokkal, egyetemekkel és startupokkal.
A startup közösség megszólításával a MOL olyan megoldásokra is szeretne rátalálni, amelyek hozzásegítik őt ahhoz, hogy a MOL legyen mindig az első választás az ügyfelek szemében.
Hiszünk abban, hogy a PowerUP! verseny erős támogatást fog nyújtani a MOL azon próbálkozásához, hogy megtalálja és együttműködésre lépjen a közép-kelet-európai régió leginnovatívabb startup vállalkozásaival” – hangsúlyozta Winkler Zsolt, a MOL Csoport Nyitott Innovációs Központjának a vezetője, mint a PowerUp! verseny globális partnerének képviselője.
Az EH Invest, a PowerUP verseny hazai szervezője közvetlenül a verseny előtt, fórumon tájékoztatta az energetikai iparág, és a befektetők képviselőit az InnoEnergy HUB megalakulásáról és céljairól. Az EH Invest elkötelezett, hogy mozgósítsa az iparági és befektetői közösséget annak érdekében, hogy a hazai energetikai technológiák gyorsabban és alacsonyabb üzleti kockázattal jussanak el nemzetközi piacokra. A következő másfél évben jelentős hangsúlyt fektet egyetemi, kutatóintézeti és vállalati technológiák piacra juttatásához szükséges tudás átadására, energetikai startup vállalkozások fejlesztésére, és a tapasztalatok megosztására.
November 22-én a magyar nyertes, a HeatVentors a budapesti RaM Colosseumban megrendezendő PowerUp! záró gálán néz szembe a többi regionális döntő győztesével, hogy megküzdjenek egymással a pénzdíjakért (20 ezer euro az első helyezettnek), illetve a nagy presztízsű Highway programban való bekerülés lehetőségért, ami hozzásegíti a kezdeti stádiumban lévő startup vállalkozásokat ahhoz, hogy sikeres cégekké váljanak.