Saját villamosenergiát termel a Suzuki esztergomi gyára
A napelempark teljes beruházása csaknem két évig tartott és 2 millió euróba került. A vállalat így éves szinten csaknem 270 millió forintot spórol meg és több mint 1700 tonnával csökkenti a közvetett szén-dioxid-kibocsátást.

 

A Magyar Suzuki 2021-ben döntötte el, hogy villamosenergia felhasználásának egy részét megújuló energiaforrásból szeretné előállítani. A gyár adottságait, a műszaki követelményeket és a pénzügyi szempontokat figyelembe véve választották ki azt az erőmű méretet és kapacitást, amely a Magyar Suzuki számára a legoptimálisabb. A teljes tervezési-engedélyeztetési és jóváhagyatási folyamat 2022 májusa és 2024 február közepe között zajlott le. 2024. február vége óta pedig a gyár saját villamosenergiát is termel.

A telepített erőmű beépített maximális teljesítménye 3223 kWp, amelyből 2397,5 kWp a kihasználható teljesítmény. Éves szinten a megtermelhető 3,2 millió kWh éves energiamennyiségből 3,1 millió kWh a felhasználható energia mennyisége. Az esztergomi gyár évente 45 millió kWh energiát használ fel, így a naperőmű éves szinten az energiaszükséglet 6-7 százalékát fedezi, amely nagyjából 272 millió forint megtakarítást jelent évente.

Mindemellett több mint 1700 tonnával csökken a vállalat közvetett szén-dioxid-kibocsátása. A Magyar Suzuki további napelemes bővítést tervez, amely idővel az energiaszükséglet mintegy 30-50 százalékát fedezné. A Suzuki Csoport globális elvárása, hogy 2050-ig minden terméke és üzeme elérje a karbonsemleges működést.

A napelempark mellett 2022 óta saját hőszivattyúk is segítik a termelés egyes részeinek hűtését és fűtését. A festőüzemben három, a lökhárítóüzemben és az üzemeltetési részlegen pedig egy-egy ilyen berendezést használnak. A technológiai hőveszteség, a hulladékhő felhasználásával a termelési területeknél szükséges hűtéséhez és fűtéséhez járulnak hozzá, emellett a teljes gyár szociális melegvizét is ezzel állítják elő.

Az elmúlt mintegy 30 év alatt 7-féle modell készült Esztergomban, jelenleg a Vitara és az S-Cross gyártása folyik. Az itt készült járműveket a világ 123 országába exportálják. A Datahouse adatai szerint a Suzuki márka 12 167 új autót helyezett forgalomba Magyarországon 2023-ban, ezzel a részesedése a magyarországi újautópiacon 11,3 százalék. A gyárból 2024. február 8-án gördült ki a 4 milliomodik legyártott autó.

 

| Forrás: Magyar Suzuki

Ötgenerációs munkahelyeké a jövő: újra kell tanulnunk a felgyorsult világot
Kényes helyzetekhez, feszültséghez, széthúzáshoz vezethetnek sokak szerint a generációs különbségek, főleg a munka világában. Szükségszerű-e, hogy ez így legyen? Hasonlóan sürgető és megoldásra váró kérdésekre keresik a választ a Bosch Podcast legfrissebb adásának szakértő vendégei, Steigervald Krisztián és Somogyi András.
Tudjuk, hogy káros, mégsem törődünk az akkumulátorgyárak éjszakai fényszennyezésével
A fényszennyezés egyaránt káros hatással van az emberi szervezetre és az élővilágra, mégis kevés figyelem jut rá az új gigaberuházások kivitelezésénél.
Új kiberbiztonsági szabályozás: így spórolhatnak milliókat a cégek
2025-ben tovább szigorodtak a kiberbiztonsági előírások, amelyek az auditok lefolytatását és a felügyeleti díjak számítását érintik.
Az adatokból származó hozzáadott érték csökkenti az állásidőt és a veszteséget
A digitalizáció és a mesterséges intelligencia a Festo AX Industrial Intelligence segítségével eddig nem látott előnyöket kínál.
Stabilabb, rugalmasabb, hatékonyabb: új megoldások az áramhálózatban
Az E.ON Hungária Csoport komplex kutatási-fejlesztési programja, a Flex.ON révén, gyorsabb, rugalmasabb és költséghatékonyabb áramhálózatot épít. A program keretében mintegy 200 okos hálózati eszközt telepítettek a cég szakemberei a Dunántúlon, Pest vármegyében és Budapesten.