Önvezetés az első motorindítástól: futurisztikus kísérleti projektek a BMW Groupnál
„Találkozzon a szenvedélyünk!” – szól az autóipari márka szlogenje, amely nemcsak a kollégák ambícióinak, ötleteinek ad teret, de rendszeresen együttműködik olyan startupokkal, vállalatokkal, egyetemekkel is, akikkel valóban hasznos innovációk kifejlesztésén dolgozhat.

 

A fiatal techcégekkel való kooperáció 2015 óta a BMW Group „Startup Garage” részlegéhez tartozik, amely eddig több mint 150 kísérleti projektet valósított meg bő 4,5 milliárd dollárt fektetve ígéretes startupok termékeibe.

Az egyik legfrissebb és legizgalmasabb fejlesztésük az „Automatizált vezetés a gyárban”, melynek tesztelése 2022 júliusában indult a BMW Group dingolfingi gyárában az új BMW 7-es és i7-es modellek bevonásával.

Az ötlet lényege, hogy amint az autók gurulni tudnak (röviddel az első motorindítás után), „keljenek életre”, és jussanak el önállóan, biztonságosan az összeszerelési területről egészen odáig, ahonnan már vonattal vagy teherautóval szállítják őket tovább. Ez persze nem csupán öncélú innovációs bravúr – célja a logisztikai hatékonyság növelése.

Új utakon jár a BMW Group az ötlet technológiai megvalósításával is: az autók beépített érzékelői helyett a logisztikai útvonalak mentén elhelyezett lézeres szenzorok szolgáltatják az információt a jármű és az akadályok helyzetéről a koreai Seoul Robotics szoftvere számára, amely alapján a svájci Embotech fejlesztése tervezi, frissíti az útvonalat valós időben, és rádiójelekkel irányítja, fékezi, gyorsítja, végül pedig le is parkolja a frissen gyártott BMW-ket.

 

 

A BMW Group alsó-bajorországi üzeme egy másik innovációs együttműködésben is kulcsszerepet játszik: a Deggendorfi Műszaki Egyetemmel és a b-plus techcéggel közösen az autonóm vezetés legkomplexebb problémáján, az automatizált vezetési funkciók stabil, biztonságos működésén dolgoznak.

A közel 2 millió euróból megvalósuló kutatási projekt apropója a BMW iNEXT gyártásának beindítása volt. Az első alprojektben mesterséges intelligencián alapuló algoritmusokat használnak, amelyek képesek felismerni a releváns mintákat nagy mennyiségű adatban. A kísérletekhez szükséges változatosság (szín, felszereltség, gumiabroncsprofil stb.) a BMW iNEXT számos járműváltozatának köszönhetően adott az üzemben.

A másik két alprojekt keretében innovatív vizsgálati módszereket is fejlesztenek. Terveznek például egy szoftveres dobozt, amely a tesztjárműbe szerelve az elektronikán keresztül különböző közlekedési eseményeket – például útakadály – képes szimulálni az autó számára. A doboz segítségével ritkán előforduló helyzetek tényleges bekövetkezése nélkül is ellenőrizhetők a jármű biztonsági funkciói, reakciói.

Szintén fejlesztés alatt van egy olyan teszteljárás, amely azt vizsgálja, hogy a modern járművek megfelelően dolgozzák-e fel a gyártó felhőjéből lehívott időjárási és forgalmi információkat, illetve az elvárt módon reagálnak-e rájuk.

A BMW Group innovatív megoldásai hamarosan Magyarországra is megérkeznek, hiszen Debrecenben épül a világ legzöldebb, szén-dioxid kibocsátása nélkül működő autógyára, ahová már az üzem beindításához szükséges technikus szakembereket is keresnek.

Az aktuális állások a hivatalos karrieroldalon találhatók.

A kerékpározás jövője
A kerékpározás az egyik legnépszerűbb és leginkább környezetbarát közlekedési forma, amely évről évre egyre több embert vonz.
Az MI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez
Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét azon, hogyan pihenhetne a nyári időszakban legalább egy-két hetet. A megoldás nem lehetetlen, azonban némi előkészületet és a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségek használatát is igényli – derül ki a Billingo összefoglalójából.
Bevezetés a virtuális üzembe helyezésbe
A virtuális üzembe helyezés átalakítja a tervezési folyamatot azáltal, hogy számítógépes szimulációkat alkalmaz a gyártási rendszerek tesztelésére és optimalizálására, mielőtt azok fizikailag megépülnének.
Teherautók számára alkalmas töltőhálózat épül Európában
A nemzetközi E.ON Csoport és a MAN együttműködés értelmében a teherautótöltő-hálózathoz mintegy 170 helyszínen 400 töltőpont fog tartozni Európa-szerte. Az első helyszín idén nyílik meg – 2025 végéig mintegy 80 töltőpont készül el.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.