Mit árul el az Ipar 4.0-ról a szövegelemző algoritmus?
Szeptember 15-től 17-ig három napon át szakértő előadásokkal, interaktív workshopokkal, exkluzív networking lehetőségekkel, valamint a MAM-Hungária Kft. vaskeresztesi gyáregységébe és a Herendi Porcelánmanufaktúrába várják a hazai ipari informatikai piac szereplőit az ágazat legrangosabb eseményére, a Smart Factory ConnAction konferenciára.

 

A programot ezúttal hibrid formában, a személyes jelenlét mellett, valós idejű online módon is követhetnek a rendezvény iránt érdeklődők. A közel félszáz technológiai vonatkozású program közül olvasóink figyelmébe egy olyan előadást ajánlunk, amely már címében is sokat ígérő: “Az Ipar 4.0 visszhangja a magyar weben  Mit gondolnak az internetezők a negyedik ipari forradalomról?” A szeptember 16-án 09:55-től követhető előadásáról Sinka Gabriella a Neticle marketingvezetője beszél.

– Természetesen nem látunk minden internetező fejébe, de vannak olyan eszközeink, melyek segítségével a rengeteg rendezetlen szöveges tartalmat rendezetté tesszük, és a megrendelő szempontjai alapján elemezzük. Hogyan? A Neticle szövegelemző eszközeivel kulcsszavak alapján feltérképezzük a nyilvánosan elérhető online tartalmakat. Ezek lehetnek Facebook bejegyzések, blogposztok, online magazinok tartalmai, vagy a social media aktivitásai.

A versenytársak online aktivitását is vizsgálhatjuk

A vizsgálat eredményeként pedig nem csak számadatokat fogunk kapni, például, hogy a keresett kifejezés hányszor jelent meg a hírekben vagy a Facebookon, hanem ennél sokrétűbb és szofisztikáltabb elemzést készítünk a saját fejlesztésű algoritmusunkkal. Az elemzés során szemantikai vizsgálatot is végzünk, így az érzelmeket is felismeri az algoritmus. Egy saját mutatónk, a Vélemény index arról ad képet, hogy a vizsgált témának milyen a megítélése az online világban.

 

Sinka Gabriella a Neticle marketingvezetője

 

Ez a metodika sikeresen alkalmazható akkor is, amikor a versenytársak online  kommunikációját kell vizsgálni, vagy arra keresünk választ, hogy mit gondolnak az internet használók egy megosztó témáról, és azt, hogyan érdemes kommunikálni. Ebben az esetben nyújt segítséget egyik kedvencem, az érzelem térkép.

Amikor a mesterséges intelligencia kapcsán végeztünk egy kutatást, a nyolc fő érzelmet – a vágyakozás, a félelem, a düh, a szomorúság, az élvezet, az undor, a bizakodás, és a meglepettség – egy mátrixba helyezve azt láttuk, hogy a háló két irányba, a félelem és az élvezet felé billent.

Ez nagyon érdekes következtetésre adott lehetőséget: egyrészt az emberek nagyon nagy lelkesedéssel beszélnek a mesterséges intelligenciához kapcsolódó fejlesztésekről, nyilván a lakossági szinten is rendelkezésre álló releváns termékekről és szolgáltatásokról van szó, – ugyanakkor megjelenik a félelem és a bizonytalanság is, ami a mesterséges intelligencia témájához fűzi az internetezőket.

 


A szövegelemzés egyik fontos tanulsága, hogy szükség van az edukálásra.


 

Mert azoknak a szakembereknek, akik évtizedek óta ebben az ipari környezetben élnek, fejlesztenek és terveznek, sok minden kézenfekvő és egyértelmű, de az internetezők, akik teljesen más területen mozognak, nem feltétlenül vannak tisztába ezekkel technológiákkal, és talán ez az, ami a félelemhez és tartózkodáshoz vezet, például a már említett mesterséges intelligencia kapcsán.

Ezért érdemes meghallgatni, hogy az internetezők, a közemberek, akik nem szakmabeliek, mit gondolnak ezekről a témákról. Az előadás során igyekszem olyan érdekességeket bemutatni, ami segíthet abban, hogy a konferencia résztvevői kívülről is lássák a saját területüket.

(Nyitóképünk: illusztráció)

Egy elemzés szerint az MI már most kézzelfogható eredményeket hoz
A Kyndryl közzétette második, éves Kyndryl Readiness Report (Felkészültségi jelentés) című tanulmányát, amely 21 ország 3 700 felsővezetőjének válaszain alapul. Az eredmények egyszerre tükröznek lendületet és önreflexiót.
Új megoldások az AI-adatközpontok energiaigényére
Az ABB az NVIDIA-val együttműködve felgyorsítja a gigawatt-nagyságrendű, következő generációs adatközpontok fejlesztését. Az innováció középpontjában a jövőbeni, AI-alapú terhelésekhez elengedhetetlen, nagy hatékonyságú, csúcstechnológiájú, skálázható áramellátási megoldások fejlesztése és bevezetése áll.
Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?
A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle.
Európa legmodernebb papírgyárában tanulhatnak a jövő szakemberei
A digitalizáció, az automatizálás és a mesterséges intelligencia világát hozza közel a fiatalokhoz a Vajda-Papír a papíripari szakképzési programban, amelynek célja, hogy a diákok valódi ipari környezetben, Európa legmodernebb papírgyárában sajátítsák el a papírgyártás szakmai alapjait.
Kevesebb anyag, kisebb lábnyom - hazai innováció a műanyaggyártásban
A műanyag nélkülözhetetlen mindennapi életünkben, ugyanakkor előállítása és hulladékként való kezelése komoly környezeti kihívást jelent. Míg a PET-palackok és egyszer használatos zacskók esetében már látható előrehaladás, a legtöbb, összetett anyagból készülő műanyag újrahasznosítása továbbra is megoldatlan.