Megtakarítást hozhat a gépgyártóknak egy egyszerű innováció
A meglévő pneumatikus technológia egyszerű innovációkkal történő fejlesztése valódi változást hozhat a gépek építésében és üzembe helyezésében.

 

Steve Sands, a Festo GB termékmenedzsmentjének vezetője szerint: "Az innovációnak sokféle formája lehet, és nem korlátozódik a műszaki jellemzőkre. Az olyan emberi tényezők, mint a használhatóság, a kényelem és a biztonság kézzelfogható fejlesztési területek. Az összköltségek, a gép összeszerelési és építési ideje, a helyszíni üzembe helyezés költségei és a karbantartási idők szintén olyan területek, amelyek innovatív megoldásokat igényelnek."

A Festo példaként említi az egyszerű munkahenger-helyzetérzékelőket. Ezek az eszközök a legtöbb pneumatikus hengerre felszerelhetők. Leggyakrabban a dugattyúrúd kitolt vagy visszahúzott véghelyzetének érzékelésére, ritkábban pedig a közbülső helyzetek visszajelzésére használják őket. Úgy tűnhet, hogy ezeket a szenzorokat az automatizálásban már nem lehet továbbfejleszteni – de mégis van még hová fejlődni.

"A hengerérzékelő felszerelése a munkapadon elég egyszerű, de miután a működtető egységet beépítették a gépbe, gyakran nem lehet látni a végső pozíciót" – magyarázza Sands. "Még nehezebb lehet, ha a gép védőburkolatán belül, magasan vagy nehezen hozzáférhető helyeken kell szerelni. Ilyen körülmények között az érzékelő imbuszkulcsos rögzítőcsavarjához való hozzáférés vagy a jelző LED megfigyelése fizikailag lehetetlen lehet”.

Nyilvánvaló, hogy a hengerérzékelők végleges beállítása problémás és időigényes – különösen a több hengerrel is működtetett gépek esetében –, ugyanakkor nagyban befolyásolhatja a hosszú távú megbízhatóságot és az élettartamot. A Festo egy innovatív megoldást fejlesztett ki a hengerérzékelők helyes beépítésének elősegítésére.

Az SDBT-MSX alkalmas minden T-profilos érzékelőhoronyhoz

Az SDBT-MSX az első olyan adaptív hengerkapcsoló, amely a kívánt kapcsolási pozíciót egyszerűen megtanulja a gép négyszeri ciklikus működtetésével a beállítás során. Nincs szükség helyszíni beállításra: ehelyett a kapcsolót egyszerűen megközelítőleg a kívánt pozícióba kell helyezni. A szerelő úgy állítja be az érzékelőt, hogy azt a hengeren feltüntetett érzékelőjelzéshez igazítja. Miután a henger a gépen a helyére került és az érzékelőt bekábelezték, a LED-ek jelzik, hogy a kapcsolási pont még nincs elmentve. A pneumatikus henger mindössze négyszeri ciklikus működtetésével aktiválható az öntanító funkció. Az ismétlődő véghelyzetet mint kapcsolási pozíciót az érzékelő megtanulja és elmenti.

 

Gyorsabb üzembe helyezés és megbízhatóbb kapcsolás: a Festo legújabb pneumatikus innovációjának két előnye(Illusztráció: Festo).

 

Ez a technológia a felhasználók számára számos egyéb előnnyel is jár, amelyek túlmutatnak az alapvető, szokványos működésen. Ezek közé tartozik a pozíció kézi betanítása a beépített kapacitív tanítógomb segítségével, valamint a kapcsolási funkció PNP-ről NPN-re, illetve NO-ról NC-re való átállításának lehetősége. Még a kapcsolási tartomány is beállítható az előre beállított 2 mm-ről 15 mm-ig tetszőleges hosszúságúra, ha az alkalmazás megköveteli. Ez az, ahol a beszerzés, a raktár és a karbantartás is nyerhet – egyetlen hengerérzékelő minden alkalmazáshoz.

Steve Sands szerint "Megnyugtató tudni, hogy még az automatizálás leghétköznapibb területein is virágzik az innováció, és ez ténylegesen pozitív hatással lesz a felhasználókra. A gyorsabb üzembe helyezés, a megbízhatóbb kapcsolás, valamint a kevesebb nyújtózkodással, létrára mászással vagy a gépek alatti fekvéssel töltött idő mindenképpen üdvözlendő előrelépést jelent." Ami pedig a költségeket illeti: az SDBT-MSX-et a Festo házon belül gyártja, gyakorlatilag ugyanolyan áron, mint a standard érzékelőket. Az innováció nem mindig kerül többe!

(Címlapkép: Festo)

Új tulajdonságú anyagok, eltérő elveken működő eszközök - ez a nanotechnológia
A nanotechnológia vívmányai mára az élet és a tudomány minden területén jelen vannak a hétköznapi naptejektől az élelmiszer- és ruhaiparon át a génsebészetig. A globális nanotechnológiai piac értéke 2025-re elérheti a 306 milliárd eurót.
Káosztól a kontrollig: komplex modellek megszelídítése
Önnel is megesett már, hogy összeomlott a szoftvere egy nagy összeállítási modell betöltésekor? Vagy, hogy az alkatrészmodellek nem kapcsolódtak az ERP-vel? Előfordult-e már Önnel, hogy nem tudott lefuttatni bizonyos vizsgálatokat a komplex termékeken, mint például tömegszámítás, vagy ütközésvizsgálat?
BMW GROUP CAREERS IN FEBRUARY
At the BMW Group, everything starts with passion. It turns a profession into a vocation. It drives us to keep reinventing mobility and bring innovative ideas onto the roads. Enthusiasm for joint projects turns a team into a strong unit where every opinion is valued. It is only when expertise, highly professional processes and enjoyment of work unite that we can shape the future together.
Technológiák, melyekre már most érdemes figyelmet fordítani
Háború, járvány, recesszió, válság. Vállalat legyen a talpán, aki ilyen körülmények között jól tud teljesíteni. A krízisben azonban ott van a lehetőség is, hiszen aki megtalálja a legjobb módszert a túlélésre, az versenyelőnyre tehet szert.
A BMW a jövőbe a dolgozóit is magával viszi
Gőzerővel halad a BMW Group Gyár Debrecen építése, ahol elsőként a keleti adatközpont épületét fogják átadni, várhatóan egy hónapon belül, ahova átadás után az informatikai részleg fog beköltözni.