Kulcsfontosságú technológia érkezik az önvezető autók piacára
A Vitesco Technologies és a Cebi Group együttműködése fejlett megoldással biztosítja az önvezető elektromos járművek környezeti szenzorjainak tisztán tartását.

 

A két fél technológiájának eredményeként létrejövő rendszer egyszerre több mint 10 érzékelőt képes megtisztítani. A szakmai kooperáció fókuszában egy olyan új, magasan integrált érzékelőtisztító-rendszer (Advanced Sensor Cleaning System, ASCS) kifejlesztése áll, amely egyszerre több mint 10 környezeti érzékelőt képes tisztán tartani 2-7 bar víznyomással.

A megoldás az önvezető elektromos közlekedés egyik fontos követelményének teljesítését szolgálja: az önvezető funkció – és így a hajtáslánc – biztonságos működéséhez a környezeti érzékelőket, például a kamerákat és a lidarokat, vagyis a lézeres távmérő eszközöket folyamatosan óvni kell a szennyeződésektől, valamint a szél és más időjárási körülmények okozta káros hatásoktól. Mivel a jövőbeni önvezető járművek kivétel nélkül elektromosok lesznek, ezért az érzékelők, valamint az elektromos meghajtást vezérlő rendszerek közötti zavartalan összeköttetés kiemelt fontosságú.

 

 

„Az all-in-one érzékelő tisztító rendszer az elektromos önvezető járművek egyik kulcsfontosságú alkatrésze. Egyetlen nagynyomású szivattyú elegendő több érzékelő ellátásához, ráadásul alacsonyabb vízfogyasztás mellett. Magas fokú integráltságának köszönhetően a járműben való elhelyezése is nagyon egyszerű és gazdaságos” – nyilatkozta a Vitesco Technologies Powertrain Solutions divízió hajtóművekért felelős üzletágának vezetője, Robert Paul.

Etienne Jacqué, a Cebi Group kutatás-fejlesztési vezetője is rávilágított a fejlesztési partnerség előnyeire: "Világszerte sikeres mosórendszer-technológiánkat a Vitesco Technologies elektronikai és elektromechanikai szakértelmével kombinálva olyan teljes rendszert hozunk létre, amely az autonóm elektromos meghajtási rendszerek kulcsfontosságú eszköze."

 

 

A Vitesco Technologies az új érzékelőtisztító-rendszerhez három saját technológiával járul hozzá. A vezérlőelektronikán kívül egy kefe nélküli és kompakt, 2-7 bar nyomással működő szivattyúval, ami a jármű teljes szenzorberendezésének tisztításához szolgáltatja a vizet. Ezeken kívül a vállalat egy speciális elosztót is biztosít, amely a szivattyúból a megfelelő érzékelőhöz irányítja a tisztítóvíz áramlását.

A Cebi Group a klasszikus szélvédő- és fényszórótisztításhoz szükséges, akár négy egyedi szivattyúval is rendelkező nagy víztartályokról, a komplex tömlőkről, a fúvókatechnológiáról, valamint a teljes mechanikai rendszer integrálásáról gondoskodik. Az új érzékelőtisztító-rendszer gyártása a tervek szerint 2026 végén indul.

Az okosgyár felé vezető úton a zenonnal
A magasabb szintű szoftverrendszerekkel folytatott kommunikáció éppen olyan fontos az okosgyár számára, mint a vezérlők és gépek összeköttetése.
Mit hozhat Önnek és munkatársainak egy PDM/PLM rendszer?
Az EPLMS használatával tehermentesítheti kollégáit az automatizálható feladatok alól, ezáltal az értékteremtésre tudnak koncentrálni.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzi az új meteorológiai állomás
Meteorológiai állomásokat telepített alállomásaiba a Danube InGrid projekt keretében az E.ON Hungária Csoport. Az eszközök azonnali adatokat küldenek az üzemirányítási központba, így az energiacég időben fel tud készülni az időjárási veszélyhelyzetekre.
Drasztikus változások az új autók piacán
A 2025. január 1-el életbe lépő, CAFE (Clean Air for Europe, azaz Tiszta Levegőt Európának) néven elhíresült új EU-s emissziós szabályok várhatóan alapvető változásokat hoznak az új autók piacán a kontinensen. Cikkünkben a Toyota értékelte a szabályozás várható hatásait.
Magyar és indiai kutatók szén alapú szuperkondenzátort fejlesztettek
A Miskolci Egyetem és az indiai Indian Institute of Technology, Patna kutatóintézet munkatársainak együttműködésében előállított nagyhatékonyságú kondenzátorok alkalmasak a megújuló energiaforrások által termelt elektromos energia tárolására.