A fogyasztók egyre inkább olyan termékek felé fordulnak, amelyeket menet közben is fogyaszthatnak – legyen szó munkába menetelről, edzésről vagy sétáról. Ezt a felgyorsult életmód, a növekvő egészségtudatosság és a kényelmes, ugyanakkor egészséges és bármikor elérhető snackek iránti igény idézi elő. Ez azt jelenti, hogy az ilyen termékeknek nemcsak funkcionálisnak kell lenniük, hanem kényelmesen használhatónak és praktikusnak is, hogy könnyen elférjenek egy táskában, hátizsákban vagy egy autós italtartóban. Az aktív életmódot élő fogyasztók számára szánt termék vizuális vonzereje sem elhanyagolható.
Az on-the-go italok népszerűségének növekedését a csomagolástechnológia iparának innovációi is hajtják. Az olyan vállalatok, mint a Tetra Pak, egyre több olyan megoldást vezetnek be, amelyek megkönnyítik az útközbeni italfogyasztást, és modern dizájnjukkal, valamint fenntartható anyagok használatával vonzzák a fogyasztókat. „Az új Tetra Prisma Aseptic Edge csomagolás tökéletesen megfelel ezeknek az igényeknek – kényelmes, praktikus és könnyen kezelhető. Az ergonomikus forma tökéletesen illeszkedik a kézbe, miközben egyszerűsíti a tárolást és a szállítást.” – mondja Joanna Hecht, a Tetra Pak kelet-európai piacokért felelős csomagolási portfóliómenedzsere.
Jobb csomagolás, több előny a gyártó számára
A Tetra Prisma Aseptic csomagolási termékcsalád nemcsak a fogyasztói igényekre válaszol, hanem logisztikailag is jól átgondolt megoldás. Karcsú formájának köszönhetően a csomagolás optimalizált: kevesebb helyet foglal szállítás és tárolás közben. Emellett 14%-kal hatékonyabban használja ki az europallett terét, mint a TPA 300 Square csomagolás, – ami a tárolási és szállítási költségek csökkenését eredményezi, így fenntarthatóbb logisztikát biztosítva. Azok az élelmiszer- és italgyártók, akik az új csomagolást választják, még több lehetőséget kapnak a Tetra Pak A3/CompactFlex csomagológéppel. Ez az innovatív megoldás gyors termelési váltásokat tesz lehetővé három különböző kapacitás között: 200 ml, 250 ml és 300 ml. Emellett a gyártók választhatnak a DreamCap 26 Pro rögzített kupak és a papírszívószál között (200 ml és 250 ml-es kiszerelés esetén), így összesen öt funkcionális megoldás áll rendelkezésre egyetlen csomagológépen.
„Az új Tetra Prisma Aseptic Edge 300 ml-es csomagolás, valamint két további űrtartalom tölthető a Tetra Pak A3/CompactFlex gépen, illetve lehetőséget kínálunk a meglévő sor fejlesztésére is."– magyarázza Joanna Hecht. Ugyanakkor megjegyzi, hogy a csomagolási méret gyors változtatásának képessége lehetővé teszi a gyártók számára, hogy rendkívül hatékonyan alkalmazkodjanak a változó piaci igényekhez vagy a kiskereskedelmi láncok és forgalmazók követelményeihez, sőt bővíthetik portfóliójukat különböző fogyasztói csoportokat célzó termékekkel. Igényeik szerint rendkívül gyorsan módosíthatják a csomagolási formátumot, így elkerülhetők a felesleges termelési leállások és az időigényes, költséges soradaptációk. „Ez a rugalmasság nagy előny a gyorsan változó piaci igények idején.” – teszi hozzá Joanna Hecht.
Egy lépés a fenntartható gyártás felé
A csomagolás ma már nem csupán a kényelemről szól, ugyanis a fogyasztói trendek és a szabályozási követelmények egyre inkább előtérbe helyezik a fenntarthatóságot. A piaci elvárásoknak való megfelelés érdekében az italgyártók modern megoldásokhoz nyúlnak. A Tetra Pak csomagolásai túlnyomórészt felelős erdőgazdálkodásból származó alapanyagokból készülnek. Emellett ezek a csomagolások olyan megoldásokat kínálnak, amelyek tovább csökkentik a környezeti terhelést, például cukornádból készült, bioalapú műanyag elemeket vagy tanúsítottan újrahasznosított polimereket tartalmaznak. A fenntartható megoldások alkalmazása nemcsak a környezeti lábnyomot csökkenti, hanem a környezettudatos fogyasztók szemében pozitív márkaimázst is épít.
A jövő csomagolása az on-the-go megoldásoké
A Tetra Pak új csomagolása egy lépés a jövő felé, ahol az egyre gyorsuló életmód gyakorlati és környezetbarát megoldásokat követel. A Tetra Prisma Aseptic Edge segítségével a fogyasztók kényelmes módon élvezhetik kedvenc termékeiket az otthonukon kívül is, míg a gyártók rugalmasan választhatnak olyan csomagolási kapacitásokat, amelyek segítenek megfelelni a modern piac igényeinek.