A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot cserélt le – a 2025-ös céldátumhoz képest 16 hónappal korábban –, együttműködve a világ legismertebb FMCG márkáival. Ezzel jelentős fenntarthatósági mérföldkőhöz ért a fenntarthatóbb csomagolási megoldások egyik nemzetközi vezető szállítója. 2024 májusáig a DS Smith több mint 1,2 milliárd darab műanyagot váltott ki csomagolási megoldásaival nemzetközi szinten, a kitűzött cél előtt 16 hónappal.
Az eredmény a DS Smith A jelenben a jövőért fenntarthatósági stratégiájának részeként 2020-ban létrehozott műanyagkiváltási- és -csökkentési programban gyökerezik, amely támogatja a vállalat célkitűzését, a csomagolás újraértelmezését egy változó világban. A program a cég teljes működési területére, Európa és Észak-Amerika szerte összesen 27 országra terjed ki, azon közös, körforgásos cél elérése érdekében, hogy a hulladékot visszaszorítsák és az anyagok hosszabb ideig használatban maradjanak.
Magyarország döntő szerepet játszott ebben az eredményben: több mint 34 millió darab műanyagot váltottak ki rostalapú alternatívákkal a hazai kezdeményezéseknek köszönhetően. A szupermarketek polcain olyan mindennapi műanyag csomagolási cikkeket cseréltek le, mint a zöldség-gyümölcs kistálcák, üdítős palackok esetében gyakran használt zsugorfólia és műanyag tasakok. Egyre növekszik a műanyagkiváltás iránti kereslet, a vállalat Kelet-Európában csaknem megduplázta az éves szinten leváltott műanyag mennyiségét, mióta 2020-ban meghatározta az erre vonatkozó célkitűzését.
Az 1 milliárdos cél elérésében kulcsfontosságú eszköz volt a DS Smith körforgásos tervezési alapelve (Circular Design Principles) és a körforgásos tervezés mérőszámai (Circular Design Metrics), amelyek a DS Smith tervezési folyamatának alapvető részét képezik és az Ellen MacArthur Alapítvánnyal együttműködve alkotott meg. A vállalat mind a 800 designerét képezték a körforgásos tervezés alapelvei szerinti tervezésre, akik a vevőkkel együttműködésben értékelni tudják a csomagolás fenntarthatósági teljesítményét többek között az újrahasznosított tartalom, az újrahasznosíthatóság, az indikatív becsült szén-dioxid-kibocsátás, a felesleges hulladék szintje és az ellátási lánc paraméterei mentén. A DS Smith – a csomagolás iparágban elsőként – számos szegmensben kezdte alkalmazni a körforgásos tervezés mérőszámait (Circular Design Metrics) a kiskereskedelmi árucikkek, az élelmiszer és ital termékek, az autóalkatrészek és ipari eszközök esetében.
„Amikor meghatároztuk A jelenben a jövőért fenntarthatósági stratégiánkat, olyan célokat akartunk kitűzni, amelyek a DS Smith-en kívül és belül is környezeti változásokat eredményeznek. Azzal, hogy innovációval segítjük vevőinket a műanyag kiváltása kapcsán vagy mennyiségének csökkentésében, reagálunk a műanyagszennyezés mérséklésére irányuló társadalmi igényekre, valamint szorosabbra fűzzük kapcsolatainkat vevőinkkel. Kulcsfontosságú szerepet tölt be a csomagolás az ellátási láncokban, és pozitív hatást gyakorolhat vevőink fenntarthatósági céljainak elérésében, tovább lépve közösségeinkre rés jövőnkre. Épp ezért rendkívül motiváltak vagyunk, hogy hatékonyan és minél szélesebb körben támogassuk hazai környezetünkben a magyar és nemzetközi vállalatokat." – mondta el Szabó Levente, DS Smith Packaging Hungary ügyvezetője.