Ha lesznek töltők, jöhetnek az e-autók
Jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése.

 

A Schneider Electric közelmúltban végzett kutatásából az is kiderült, hogy a válaszadók 75 százaléka választana e-autót a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség. Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások terén vezető multinacionális vállalat célkitűzései között szerepel, hogy 2030-ra teljes autóflottáját elektromos járművekre cserélje globálisan.

Az átállásban Magyarországnak kiemelt szerepe van, ezért is vizsgálta a vállalat egy felmérés keretében a céges autók elektromosra cserélésének hazai megítélését, és a döntéshozók e-autózásról alkotott képét. Miközben a válaszadók 54 százaléka felelte azt, hogy vállalatának autóflottája jelenleg nem tartalmaz sem plug-in-hybrid, sem pedig teljesen elektromos gépkocsit, a munkáltatók többsége tervez elektromosautó-vásárlást a közeljövőben.

Továbbra is gond a töltési lehetőségek biztosítása

A megkérdezettek közel egyharmada havi szinten kevesebb, mint 1500 kilométert tesz meg vállalati autójával. Ez azért fontos, mert évi 15-20 ezer kilométer körül van az a határ, ahol egy cégnek anyagilag már megéri elektromosautó-flottát kialakítania, de még nincs szükség a technológiából adódó kompromisszumokra a napi használatban (pl. hatótávolság, korlátozott utcai töltési lehetőségek).

Egy olyan pozícióban, amely napi szinten és hosszú távra megköveteli a céges autó használatát, a megkérdezettek 52 százalékának nem jelentene akadályt, ha út közben kellene megállnia 30-40 percre az elektromos járművet tölteni. A felmérést kitöltők többségének 200 kilométer lenne az a minimális hatótávolság, amivel egy elektromos autó esetében nyugodt szívvel útnak indulnának abban az esetben, ha az első úti célnál lenne töltési lehetőség. A felmérés rávilágított arra is, hogy amennyiben a cégek biztosítanák a megfelelő otthoni és munkahelyi töltési lehetőséget, a megkérdezettek 75 százaléka választana elektromos autót a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett.

 

 

„Ha a munkahelyen és otthoni környezetben is megoldott a töltés, az elektromos autót használó munkatárs úgy tud elindulni, hogy teljesen feltöltötte az e-autót, biztonságban érzi magát. Felmérésünk is megmutatta, hogy ez az egyik legfontosabb szempont, és mi magunk is ezt tartottuk szem előtt, amikor kialakítottuk a Schneider Electric-nél az elektromos autózáshoz szükséges belső irányelveket, szabályozókat és támogatásokat.

 Azt látjuk, hogy az e-autót használó kollégáink nagyon lelkesek, de ehhez a villanyautózással kapcsolatos ismeretszint emelésére is szükség volt, hogy az előzetes félelmeket eloszlassuk” – mondta el Racsek Dániel, a Schneider Electric üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

A felmérésben megkérdezett vállalatoknál a válaszadók közel kétharmada vélte úgy, hogy az elektromos cégautók használatának legnagyobb nehézsége munkavállalói és munkáltatói oldalon is a töltési lehetőségek biztosítása az irodaházakban, illetve otthoni környezetben.

„A Schneider Electric saját termékekkel is támogatja ennek megoldását és mi magunk is használjuk saját megoldásainkat. Budapesti központunkban például ezek segítségével teremtettük meg a lehetőséget az e-autók töltésére. Az energiahatékonyság és az elektromos hálózat túlterhelésének elkerülése érdekében az általunk fejlesztett EV-Charging Expert töltést menedzselő rendszert (LMS) is bevetettük, amelynek itt történik a hazai tesztelése. Ennek segítségével úgy biztosítjuk a folyamatos töltési lehetőséget, hogy közben az irodaház számára elérhető villamos teljesítmény költséges bővítésére nincs szükség” – tette hozzá Racsek Dániel.

(Forrás: Schneider Electric)

(Nyitókép: Adobe Stock)

Jobb stratégiai döntéseket és több ügyfelet hoz az adatvezérelt üzleti szemlélet
A digitalizációra, a mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra építő üzleti, technológiai megoldások ma már nélkülözhetetlen eszközei egy sikeres vállalatnak. Ugyanakkor az alapot jelentő céges adatvagyonnal sokkal kevesebbet foglalkoznak.
Tablettel irányított, a felszállástól leszállásig tartó teljesen automata repülés
Sikeres, teljesen automata repülést hajtott végre az Airbus Helicopters Marignane-ban, amelynek célja a még fejlesztés alatt lévő új műszaki megoldások tesztelése volt.
A Microsoft mesterséges intelligencia megoldásával növeli hatékonyságát a Schneider Electric
A generatív mesterséges intelligencia (MI) kínálta lehetőségeket is kihasználja a Schneider Electric, hogy hatékonyabbá tegye működését és az új megoldások kifejlesztését. A vállalat törekvéseit a Microsoft Azure OpenAI megoldásával támogatja.
Növekvő kiberfenyegetettség – felértékelődik a megelőzés, és a gyors reakció
A kiberbűnözők egyre többször veszik célba az informatikai és a fizikai ellátási láncokat, tömeges kibertámadásokat indítanak, és új módszereket találnak arra, hogy pénzt zsaroljanak ki a kis- és nagyvállalatokból. A legtöbb zsarolóprogram-támadás során személyes vagy kényes üzleti adatokat tulajdonítanak el zsarolás céljából.
A mobil robotokat is hálózatba kötik
Az Ipar 4.0 és az Intralogisztika 4.0. megváltoztatja a termelési környezetet, és ezáltal hatással van az AGV-kre (Automated Guided Vehicles – automatizált irányított járművek) és az AMR-ekre (Autonomous Mobile Robots – autonóm mobil robotok).