Globális autóipari technológiai vállalat épít gyárat Felsőzsolcán
A jelentős járműipari beszállítói múlttal rendelkező GKN Automotive magyar leányvállalata elsősorban féltengelyeket gyárt hevesi üzemében. A tervek szerint 2023 októberétől működik a gyár, amely kezdetben mintegy 200 új munkahelyet teremt, és a következő években várhatóan tovább bővül.

 

A GKN Automotive Hungary Kft. egy gyártási és logisztikai csarnokból, egy irodaépületből, továbbá egy tesztelési lehetőséget biztosító, fejlesztési célokat is szolgáló mérnöki központból fog állni. A 2023 októberétől üzemelő gyár a vállalat termékportfóliójában meghatározó alkatrésznek számító féltengelyek gyártásáért lesz felelős.

A GKN Automotive számításai szerint 2023 októbere és decembere között 230 ezer darab féltengelyt szállítanak ki innen az ügyfeleknek, a gyártási kapacitást a későbbiekben tovább növelik. Hosszú távon az új üzem fontos szerepet játszik abban, hogy a GKN Automotive ki tudja szolgálni az elektromos autókhoz szükséges alkatrészek iránti fokozatosan növekvő igényt.

A már folyamatban lévő toborzás eredményeképpen várhatóan mintegy 200 új munkahelyet teremt a gyár 2023-ban. A GKN Automotive Hungary Kft. mérnököket, karbantartási-, minőségbiztosítási- és tesztelési területen dolgozó technikusokat, továbbá anyagmozgatókat, összeszerelő szalagmunkásokat vár a GKN Automotive csapatába, amelynek világszerte már 25 ezer tagja van.

 

 

Markus Bannert, a GKN Automotive vezérigazgatója így értékelt: „Izgatottan várjuk, hogy a gyár új fejezetet nyisson 260 éves történetünkben és hosszú távon biztosítsa versenyképességünket a gyorsan változó piacon. Célunk, hogy – legyen szó mérnökökről, logisztikusokról vagy más munkatársakról – magasan képzett dolgozók munkáltatójává váljunk. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy fenntarthatóbbá tegyük világunkat, és a helyi közösség aktív tagjaivá váljunk."

A régió ideális helyszín, mert az autóipar meghatározó iparággá vált Magyarországon, ahol évente 420 000 autót és 1,9 millió motort gyártanak, és mindhárom nagy német prémiumgyártó jelen van. Mivel a GKN Automotive új üzeme egy olyan régióban kezd termelni, ahol számos jelenlegi és potenciális ügyfele már jelen van, így ezek az OEM-ügyfelek élvezhetik annak előnyeit, hogy a vezető beszállító a közelükben működik.

Az új magyarországi telephely jól illeszkedik a GKN európai gyártási hálózatába, hiszen a felsőzsolcai üzem lesz a GKN Automotive harmadik üzeme a régióban, Oleśnica (PL) és Zreče (SLO) mellett. A Felsőzsolcai Ipari Zóna logisztikai szempontból is vonzó, hiszen közvetlen összeköttetéssel rendelkezik az európai autópálya-hálózattal, továbbá közel van a miskolci regionális vasúti csomópont. A vállalat helyszínválasztásában a térség színvonalas oktatási rendszere mellett szerepet játszott számos más tényező is.

 

 

Dr. Csonka Béla, a GKN Automotive Hungary Kft. ügyvezetője a munkahelyteremtésről és az új kollégák toborzásáról azt mondta: „A megfelelő munkatársak megtalálásában segít és a gyár helyszínének kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy Miskolc széleskörű, kimagasló minőségű oktatási rendszerrel rendelkezik. A piacképes szakmákat oktató szakközépiskolák és szakmunkásképzők mellett itt működik Magyarország második legnagyobb műszaki egyeteme, a Miskolci Egyetem.”

A kerékpározás jövője
A kerékpározás az egyik legnépszerűbb és leginkább környezetbarát közlekedési forma, amely évről évre egyre több embert vonz.
Az MI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez
Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét azon, hogyan pihenhetne a nyári időszakban legalább egy-két hetet. A megoldás nem lehetetlen, azonban némi előkészületet és a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségek használatát is igényli – derül ki a Billingo összefoglalójából.
Bevezetés a virtuális üzembe helyezésbe
A virtuális üzembe helyezés átalakítja a tervezési folyamatot azáltal, hogy számítógépes szimulációkat alkalmaz a gyártási rendszerek tesztelésére és optimalizálására, mielőtt azok fizikailag megépülnének.
Teherautók számára alkalmas töltőhálózat épül Európában
A nemzetközi E.ON Csoport és a MAN együttműködés értelmében a teherautótöltő-hálózathoz mintegy 170 helyszínen 400 töltőpont fog tartozni Európa-szerte. Az első helyszín idén nyílik meg – 2025 végéig mintegy 80 töltőpont készül el.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.