Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén. A HES580 az első elektromos buszokhoz készült háromszintű inverter a piacon, amely kiváló energiahatékonysággal és motorteljesítménnyel büszkélkedhet.
A hagyományos, kétszintű inverterekhez képest a HES580 nagy mértékben, akár 75 százalékkal képes csökkenti a motor harmonikus veszteségét, jelentősen minimalizálva a hőleadást és maximalizálva az energiamegtakarítást. A kiváló teljesítmény kulcsa az innovatív, háromszintű szerkezetben rejlik. A kétszintű inverterekkel ellentétben, amelyek két feszültségszint (DC+ és DC-) között képesek váltani, a HES580 egy harmadik, semleges feszültségfokozatot is bevezet a folyamatba.
Nagy nyomatéksűrűség,jobb dinamikai teljesítmény, csendesebb működés
Ez a kiegészítés minden egyes kapcsolási művelet során képes a felére csökkenteni a feszültségfokozatot, ami csökkentett áramhullámosságot, és ebből kifolyólag alacsonyabb harmonikus veszteséget eredményez. Ennek következtében az AMXE250 motor fokozott hatékonysággal működik, és nagyobb teljesítményt nyújt a legkülönfélébb vezetési körülmények között is.
![]() |
ABB HES580 3L-inverter
A HES580 használata nem csupán 12%-kal kevesebb motorikus veszteséget jelent a hagyományos, kétszintű inverterekhez képest a szokványos menetciklusok során, de az AMXE250 motornak is jelentős előnyöket biztosít élettartamának meghosszabbítása és megbízhatóságának növelése révén. A harmonikus hatások mérséklésével és a motortekercsekre ható terhelés minimalizálásával ez a fejlett technológia tartós teljesítményt nyújt, és gondoskodik a teljes elektromos hajtáslánc hosszú élettartamáról is.
![]() |
ABB AMXE250S motor
Az AMXE250 emellett kompakt, nagy hatékonyságú meghajtásra tervezett állandómágneses szinkronmotorként is kiemelkedő jelentőséggel bír. A motor nagy nyomatéksűrűséget kínál, ezzel jobb dinamikai teljesítményt nyújtva, valamint csendesebb működést biztosít az utasok kényelme érdekében. A HES580-at és az AMXE250-et úgy terveztük, hogy rugalmas működést biztosítsanak, így távolabb is elhelyezhetők egymástól. Ebből kifolyólag pedig az üzemeltetők számára további lehetőségek nyílnak a helyoptimalizálásra. Az egyszerű paraméterbeállításnak, üzembe helyezésnek és indítási képességeknek köszönhetően a csomag gyorsan beszerelhető a járműbe.
David Segbers, az ABB vontatási üzletágának globális termékmenedzsere. elmondta: "A motorból és az inverterből álló csomagot úgy terveztük, hogy elemei tökéletes összhangban működjenek, és jelentős energiahatékonysági előnyöket biztosítsanak az üzemeltetők és az OEM-ek számára egyaránt." Fabiana Cavalcante, az ABB e-mobilitásért felelős globális vezetője hozzátette: „A buszok ilyen módon történő áramellátása kulcsfontosságú az olyan fenntartható, tiszta tömegközlekedés megvalósításához, amely javítja az életminőséget. Boldogok vagyunk, hogy olyan jövőbiztos megoldásokat kínálhatunk, amelyek támogatják az iparág szereplőit fenntarthatósági és teljesítménycéljaik elérésében."