Budapesten gyártja új generációs fékrendszerét a Continental
Az MK 120 ESC fékrendszert teljesítmény és súly szempontjából optimalizálták, így megfelel az elektrifikáció és az automatizált vezetés igényeinek.

 

A cég 2023 végétől Európában először budapesti gyárában kezdte el gyártani azt az új generációs elektronikus fékrendszert, melyet tavaly májusban mutattak be Kínában. Az MK 120 ESC elnevezésű terméket az európai piacra gyártja a Continental budapesti üzeme. A cég hagyományos elektronikus fékrendszerének legújabb generációja rendkívül hatékony, robusztus kiberbiztonsági rendszerrel, valamint OTA (Over -the-air) funkcióval rendelkezik, melynek köszönhetően a termék könnyen beüzemelhető a járművekbe. A folyamatos fejlesztések eredményeként a budapesti gyár mára a Continental egyik leginnovatívabb és legmodernebb telephelye világszerte. Tevékenységük stratégiai jelentőségét jól mutatja, hogy a vállalat a budapesti gyárat bízta meg Európában először az új fékrendszer gyártásával. A munkaerőt az üzem tapasztalt munkatársai alkotják majd, akik más területekről érkeznek az új gyártósor mellé.

Előrelépés a budapesti gyár számára

A budapesti üzem jelenleg elektromos vezérlőegységeket, hajtás- és mechatronikai, valamint kényelmi és biztonsági funkciókat nyújtó rendszereket, kijelzőket gyárt világszerte vezető autómárkák, valamint a Continental Automotive üzleti területe számára. A fékrendszerek előállítása sem teljesen újdonság a gyár életében, hiszen az elmúlt két évtizedben azok elektronikus vezérlőegységének korábbi generációit is itt készítették. Mostantól ezeknek a hidraulikus alkatrészeknek a gyártása is itt zajlik majd. A Magyarországon gyártott MK 120 ESC első darabjait az európai piac kiemelkedő autógyártói vehetik majd át.

Az optimalizált ESC rendszer új generációja: az MK 120

A kompakt és könnyű alkatrészek egyre fontosabbak a belső égésű motoros járművek energiamegtakarításában, a károsanyag-kibocsátás csökkentésében és az elektromos autók hatótávolságának növelésében. Éppen ezért az MK 120 ESC teljes optimalizáláson esett át az előző generációkhoz képest, így változott például a szelepblokk, a mágnesszelep, a szivattyú és a motor kialakítása. A fékrendszer új verziója így a teljesítmény megtartása mellett körülbelül 5%-kal könnyebb és 7%-kal kisebb lett.

 

Eduardo Lopez Arce Vivas, a Continental budapesti ASC gyárának igazgatója, Pálinkás Tivadar, a Continental budapesti ASC gyárának gyártási szegmensvezetője | Fotó: Continental

 

A vezetéstámogató és automatizált vezetési rendszerek fejlődésével a járműbiztonság hatóköre a funkcionális biztonságról a kiberbiztonságra is kiterjedt. Az iparág magas követelményeinek megfelelően az MK 120 ESC beágyazott hardveres biztonsági modult, valamint biztonsági kulcsok bevezetésére használható kriptográfiai funkciókat tartalmaz. A teljes körű védelem megvalósítása érdekében az MK 120 ESC további testreszabott információbiztonsági feladatokat is képes megvalósítani, többek között a biztonságos rendszerindítás, az adatbiztonság és a kommunikációs biztonság védelme terén.

Az új MK 120 ESC fékrendszer magas számítási kapacitása megfelel az autóipar funkcionális biztonságra vonatkozó legmagasabb szintű nemzetközi szabványának. Rugalmas adatátviteli sebességgel támogatja az AUTOSAR-alapú szoftvert és a többcsatornás vezérlőterületi hálózatot. A termék megfelel a különféle OTA (Over -the-air) technológiai követelményeknek, és hatékonyan támogatja a szoftverfrissítés és iteráció több alkalmazási forgatókönyvét.

 

| Nyitóképen: Az optimalizált ESC rendszer új generációja: az MK 120. | Fotó: Continental

Mesterséges neurális hálózatokkal lehetővé tett gépi tanulásért ítélték oda a 2024-es fizikai Nobel-díjat
Az amerikai John J. Hopfieldnek és a kanadai Geoffrey E. Hintonnak ítélték oda 2024-ben a fizikai Nobel-díjat – jelentették be kedden Stockholmban a Svéd Királyi Akadémián. A két kutató a gépi tanulás mesterséges neurális hálózatokkal való lehetővé tételéhez járult hozzá úttörő jelentőségű eredményeivel.
Konferencia az okosvárosokról és a technológiai sokszínűségről
Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői a Kognitív Mobilitás 2024 konferencián Budapesten.
Teljes kultúraváltás – a Miller Industries beszámolója arról miként segítette a Birst megoldás üzlete átalakítását
Az Infor első blogsorozata az Infor Customer Excellence Awards nyerteseit állítja reflektorfénybe és osztja meg a sikertörténeteiket.
Új képzési program indul az adatközponti és kritikus infrastruktúra területén működőknek
Új képzésekkel egészítette ki EcoXpert Partner Program kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.
Zsákutcába kerülhet az AI egy kutatás szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.