A mesterséges intelligencia teszi teljessé az IoT-t
A Bosch Mesterséges Intelligencia Központ (BCAI) 2017 elején kezdte meg működését, célja, a mesterséges intelligencia terén meglévő szaktudás bővítése.

 

„Szenzorai segítségével a Bosch elérte azt, hogy a tárgyak érezni tudjanak. Most azzal foglalkozunk, hogy azokat tanulásra és intelligens cselekvésre is képessé tegyük” – mondta Volkmar Denner, aki a kutatási és csúcstechnológiai mérnöki tevékenységek felelőse is a Bosch igazgatótanácsában. „Tíz év múlva alig lesz elképzelhető olyan Bosch-termék, amelyben ne lenne mesterséges intelligencia: vagy maga a termék lesz intelligens, vagy a kifejlesztésében, illetve a legyártásában játszik majd kulcsszerepet a mesterséges intelligencia” – mutatott rá Denner.

A tervek szerint öt éven belül a Bosch árbevételének már 10 százalékát adják a mesterséges intelligenciával felvértezett termékek. Kezdetben a BCAI mintegy 100 szakembert foglalkoztat majd Indiában (Bengaluruban), az Egyesült Államokban (Palo Altóban) és Németországban (Renningenben). 2021-ig a Bosch 300 millió eurós beruházással tervezi bővíteni a központot, és ezzel egyidejűleg, többszörösére nő majd a foglalkoztatottak száma.

Intelligens digitális asszisztensek: milliárdos piac

A Bosch számára a tárgyak internetének személyre szabása jelenti a hálózatba kapcsoltság következő szintjét. „A Bosch a mesterséges intelligenciát felhasználva alakítja át a tárgyakat, a termékekből így partnerek, társak, személyi asszisztensek lesznek” – emelte ki a Bosch igazgatótanácsának elnöke. A Tractica piackutató előrejelzése szerint a digitális asszisztenseket használók száma 2021-ig több mint 350 százalékkal növekszik.

„A digitális asszisztensekkel a vásárlókhoz is „csatlakozhatunk”, a hálózatba kapcsolt termékeken keresztül ugyanis a Bosch közvetlen kapcsolatot tarthat fenn a fogyasztókkal. Minél jobban ismerjük az egyes felhasználókat, annál inkább testreszabott szolgáltatásokat tudunk majd kínálni nekik” – folytatta Denner. A Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállításon a Bosch által bemutatott termékek egyike a Kuri háztartási robot volt. A robot fejlesztése során a Bosch a személyre szabást, vagyis az emberekkel való interakció képességét állította középpontba.

A vállalat által bemutatott termékek között volt még Mykie, az okos-konyhák igényeinek megfelelően kialakított asszisztens is, aki például ismeri a hűtő tartalmát, automatikusan írja a vásárlási listákat, de ha kell, a főzésbe is besegít. Szintén a CES-en, egy Bosch-koncepcióautó adott ízelítőt abból, hogy milyen lesz a jövőben az autó mint személyi asszisztens. A Bosch és a Prognos által készített tanulmány szerint a hálózatba kapcsolt járműveknek köszönhetően az emberek évente csaknem 100 órát tudnak majd eltölteni az eddiginél hatékonyabb és pihentetőbb módon.

Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az internet valós idejű böngészésére is képes AI-vezérelt keresőmotorok – mint például a ChatGPT Search, a Google Gemini, a Microsoft Copilot vagy a Perplexity – térnyerésével új megközelítés született a munkaerőpiacon is.
Tovább csökkent a magyar ipari termelés és a kilátások sem kedvezőek
A GKI legfrissebb, júniusi elemzése szerint a magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent az előző évhez képest: 2023-ban 5,5%-kal, 2024-ben 4%-kal. Az összegzés megállapítja, hogy mind a belföldi, mind az exportpiacokon csökkent az értékesítés.
Mikrométer tartományú háromdimenziós struktúrák korszerű tokozása
Az elektronikai alkatrészek és struktúráik egyre kisebbek, ezért egyre nehezebb őket áramkörökbe kötni. A hagyományos gyártástechnológiák elérték lehetőségeik határait, a Fonontech holland startup vállalkozás által kifejlesztett, Impulse PrintingTM elnevezésű eljárás azonban újat hozott ezen a területen.
Tanulmány készült az ipari energiahatékonyság javításáról
A dokumentum a magas hatékonyságú motorokat, hajtásokat és a digitális technológiákat tekinti azon legfontosabb megoldásoknak, amelyek segítségével az ipar túlszárnyalhatja a korábbi teljesítményszinteket, folyamatait pedig hatékonyabbá és környezetbarátabbá teheti.
Új megoldással lesz egyszerűbb az e-autók töltése
Az idei első negyedév végére már meghaladta a 77 ezret a hazai utakon közlekedő tisztán elektromos autók száma, a vállalati e-autó program pedig további lendületet ad a terjedésüknek.