A mesterséges intelligencia teszi teljessé az IoT-t
A Bosch Mesterséges Intelligencia Központ (BCAI) 2017 elején kezdte meg működését, célja, a mesterséges intelligencia terén meglévő szaktudás bővítése.

 

„Szenzorai segítségével a Bosch elérte azt, hogy a tárgyak érezni tudjanak. Most azzal foglalkozunk, hogy azokat tanulásra és intelligens cselekvésre is képessé tegyük” – mondta Volkmar Denner, aki a kutatási és csúcstechnológiai mérnöki tevékenységek felelőse is a Bosch igazgatótanácsában. „Tíz év múlva alig lesz elképzelhető olyan Bosch-termék, amelyben ne lenne mesterséges intelligencia: vagy maga a termék lesz intelligens, vagy a kifejlesztésében, illetve a legyártásában játszik majd kulcsszerepet a mesterséges intelligencia” – mutatott rá Denner.

A tervek szerint öt éven belül a Bosch árbevételének már 10 százalékát adják a mesterséges intelligenciával felvértezett termékek. Kezdetben a BCAI mintegy 100 szakembert foglalkoztat majd Indiában (Bengaluruban), az Egyesült Államokban (Palo Altóban) és Németországban (Renningenben). 2021-ig a Bosch 300 millió eurós beruházással tervezi bővíteni a központot, és ezzel egyidejűleg, többszörösére nő majd a foglalkoztatottak száma.

Intelligens digitális asszisztensek: milliárdos piac

A Bosch számára a tárgyak internetének személyre szabása jelenti a hálózatba kapcsoltság következő szintjét. „A Bosch a mesterséges intelligenciát felhasználva alakítja át a tárgyakat, a termékekből így partnerek, társak, személyi asszisztensek lesznek” – emelte ki a Bosch igazgatótanácsának elnöke. A Tractica piackutató előrejelzése szerint a digitális asszisztenseket használók száma 2021-ig több mint 350 százalékkal növekszik.

„A digitális asszisztensekkel a vásárlókhoz is „csatlakozhatunk”, a hálózatba kapcsolt termékeken keresztül ugyanis a Bosch közvetlen kapcsolatot tarthat fenn a fogyasztókkal. Minél jobban ismerjük az egyes felhasználókat, annál inkább testreszabott szolgáltatásokat tudunk majd kínálni nekik” – folytatta Denner. A Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállításon a Bosch által bemutatott termékek egyike a Kuri háztartási robot volt. A robot fejlesztése során a Bosch a személyre szabást, vagyis az emberekkel való interakció képességét állította középpontba.

A vállalat által bemutatott termékek között volt még Mykie, az okos-konyhák igényeinek megfelelően kialakított asszisztens is, aki például ismeri a hűtő tartalmát, automatikusan írja a vásárlási listákat, de ha kell, a főzésbe is besegít. Szintén a CES-en, egy Bosch-koncepcióautó adott ízelítőt abból, hogy milyen lesz a jövőben az autó mint személyi asszisztens. A Bosch és a Prognos által készített tanulmány szerint a hálózatba kapcsolt járműveknek köszönhetően az emberek évente csaknem 100 órát tudnak majd eltölteni az eddiginél hatékonyabb és pihentetőbb módon.

Ami jól működik, azon ne változtass! De azért fejleszteni érdemes…
Szabványosít és digitalizál a TRUMPF a karbantartás terén, ami a hibaelhárítás egyre javuló eredményeiben fizetődik ki.
Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
A mesterséges intelligencia (MI) egyre több feladatban segít minket a mindennapokban, de mi történik egy chatbot „fejében”, amikor választ ad egy kérdésre vagy értelmez egy utasítást?
Ízletes garnéla az osztrák Alpokból
A hegyekből az asztalra: a zenon megteremti a fenntartható garnélatelepek feltételeit. A White Panther az óceánoktól távol tenyészti a garnélákat az osztrák Alpok közepén. A cég fenntartható gyártási módszereket alkalmaz.
Tűzoltás helyett stratégia
Prediktív karbantartási rendszert vezetett be a kulcsfontosságú megmunkálógépére a maklári Bosch gyár. Az üzemeltetők és karbantartók sok üzemben még ma is nagyrészt rutinból végzik a karbantartást, ha éppen nem tüzet oltanak.
Online szakmai nap a Siemens NX CAD/CAM/CAE/PLM rendszeréről – a graphIT Kft. szervezésében
A mai változó világban minket is foglalkoztat, hogy mi következik, vagyis What’s NeXt? A rendezvényen a mérnöki szoftverek – már ma is elérhető – jövőjét tárjuk az érdeklődők elé.