A kibertámadások helyreállítási költségei felülmúlják a biztosítási keretet
A cégek esetében a kibertámadásokból származó helyreállítási költségek felülmúlják a biztosítási lefedettséget - mutat rá a Kiberbiztosítás és kibervédelem 2024 című jelentésének eredményeire hivatkozva a Sophos információbiztonsági cég közleménye.

 

A biztosítás leggyakrabban azért nem állta teljes mértékben a költségeket, mert a számla végösszege meghaladta a biztosítási keretet – derült ki a globális felmérésből, amelyet az idén január és február között, 5000 kiberbiztonsági/IT vezető bevonásával készítettek. A vizsgálatban a biztosítási kérelmet benyújtók csupán 1 százaléka mondta azt, hogy a biztosítójuk 100 százalékban finanszírozta az incidens elhárításánál felmerült költségeket.

A jelentés szerint a kiberbiztosítással rendelkezők 97 százaléka fektetett be védelmének fejlesztésébe, hogy az segítsen a biztosítás területén. Közülük 76 százalék mondta, hogy ez lehetővé tette számukra a lefedettségre való jogosultságot. A közleményben kiemelték: a tény, hogy a cégek 76 százaléka fektetett be a kibervédelembe a kiberbiztosítási jogosultság megszerzése céljából, azt mutatja, hogy a biztosítások ezen alapvető biztonsági intézkedések végrehajtására kényszerítik a szervezeteket.

Jelezték ugyanakkor, hogy a cégeknek még mindig dolgozniuk kell védelmük megerősítésén. Egy kibertámadás mind a működés, mind hírnév szempontjából súlyos hatással lehet egy szervezetre, és a kiberbiztosítás megléte ezen nem változtat. A megkérdezett 5000 IT és kiberbiztonsági vezető közül a védelmüket biztosítási okokból fejlesztő cégek 99 százaléka közölte, a befektetései révén a biztosítási lefedettségen túl szélesebb körű biztonsági előnyökhöz is jutott, beleértve a jobb védelmet, a felszabadult IT-erőforrásokat és a kevesebb riasztást.

A felmérésben részt vett szervezetek székhelye 14 országban: Amerikában, az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) és Ázsia Csendes-óceáni térségben található. A megkérdezettek 100 és 5000 közötti alkalmazottat foglalkoztattak, bevételük pedig kevesebb mint 10 millió dollártól több mint 5 milliárd dollárig terjedt.

 

 

| Nyitókép: illusztráció, Adobe Stock

Ami jól működik, azon ne változtass! De azért fejleszteni érdemes…
Szabványosít és digitalizál a TRUMPF a karbantartás terén, ami a hibaelhárítás egyre javuló eredményeiben fizetődik ki.
Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
A mesterséges intelligencia (MI) egyre több feladatban segít minket a mindennapokban, de mi történik egy chatbot „fejében”, amikor választ ad egy kérdésre vagy értelmez egy utasítást?
Ízletes garnéla az osztrák Alpokból
A hegyekből az asztalra: a zenon megteremti a fenntartható garnélatelepek feltételeit. A White Panther az óceánoktól távol tenyészti a garnélákat az osztrák Alpok közepén. A cég fenntartható gyártási módszereket alkalmaz.
Tűzoltás helyett stratégia
Prediktív karbantartási rendszert vezetett be a kulcsfontosságú megmunkálógépére a maklári Bosch gyár. Az üzemeltetők és karbantartók sok üzemben még ma is nagyrészt rutinból végzik a karbantartást, ha éppen nem tüzet oltanak.
Online szakmai nap a Siemens NX CAD/CAM/CAE/PLM rendszeréről – a graphIT Kft. szervezésében
A mai változó világban minket is foglalkoztat, hogy mi következik, vagyis What’s NeXt? A rendezvényen a mérnöki szoftverek – már ma is elérhető – jövőjét tárjuk az érdeklődők elé.