A kiberbiztonság az autóipar egyik fókuszterülete lett
"A szoftveresen definiált járművek korában a megbízható kiberbiztonság nyújtása egyre nagyobb szerepet fog játszani az autóiparban." - mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke.

 

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy járműalkatrészei megfelelnek az ISO/SAE 21434 szabványnak, amely alapvető fontosságú az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságának (ENSZ-EGB / UNECE) 155. számú előírása (UN R155) szempontjából. Ez a szabvány autóipari kiberbiztonsági intézkedéseket ír elő a jármű- és járműalkatrészgyártók számára, és meghatározza, hogy a gyártók tanúsított kiberbiztonsági irányítási rendszereket alkalmazzanak a hackerek és más kiberbiztonsági fenyegetések elleni védelem érdekében. A digitális biztonságra vonatkozó legszigorúbb előírásoknak megfelelve az LG gépjármű-kiberbiztonsági rendszere a vezető globális minősítő intézetnek számító TÜV Rheinland ISO/SAE 21434 tanúsítványát kapta meg.

Az ENSZ-EGB járművekre vonatkozó kiberbiztonsági előírásait, köztük az UN R155-öt azért hozták létre, hogy a jelenlegi és jövőbeli autómodelleket biztonságosabbá tegyék a kibertámadások egyre növekvő kockázatával szemben. Mivel a járművek ma már nagy mennyiségű adatot gyűjtenek, kezelnek és tárolnak, a kiberbiztonság az autóipar egyik fő fókuszterületévé vált. Az uniós országokban az autógyártóknak kiberbiztonsági irányítási rendszereket (CSMS) kell bevezetniük, és járműtípus-jóváhagyást (VTA) kell megszerezniük ahhoz, hogy gyártmányaikat forgalomba hozhassák. Az EU-n kívüli régiókban, például Észak-Amerikában és Ázsiában szintén hasonló típusú szabályok és előírások léptek hatályba.

 

Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke, Frank Juettner, a TUV Rheinland Korea elnök-vezérigazgatója

 

Ebben a környezetben a kiberbiztonsági irányítási rendszerek tanúsítása döntő szerepet játszik az autóipari alkatrészek versenyképességében. Az LG kulcsfontosságú termékei, köztük a járműfedélzeti infotainment- (IVI) és telematikai rendszerek megfelelnek az ISO/SAE 21434 szabványban meghatározott szigorú kiberbiztonsági követelményeknek az UN R 155 szerint. Ez azt jelenti, hogy a vállalat autóipari partnereinek rendkívül biztonságos és megbízható mobilitási megoldásokat kínál, amelyek megfelelnek a legújabb szabványok előírásainak, ill. meghaladják azokat.

A kiberbiztonsági folyamatok fejlesztése és működtetése terén szerzett jelentős tapasztalatai alapján az LG gyorsan tud reagálni az új szabványokra, ami egyértelmű előnyt jelent a vállalat számára az iparág többi szereplőjével szemben. Az LG saját tanúsított kiberbiztonsági irányítási rendszerét használja az autógyártók számára történő, a sebezhetőséggel szemben ellenállóbb járműalkatrészek és megoldások fejlesztésére. A jövőben a vállalat szorosan együttműködik majd ügyfeleivel az LG megoldásait alkalmazó járművek kiberbiztonságának tesztelésében is, elősegítve ezzel azt, hogy a járművek teljes működési élettartamuk alatt védve legyenek a kiberbiztonsági fenyegetésekkel szemben.

2021 szeptemberében az LG az izraeli Cybellum kiberbiztonsági vállalat felvásárlásával erősítette meg képességeit a mobilitás jövőjének e rendkívül fontos területén. Az LG kiberbiztonság iránti elkötelezettsége és a kiberbiztonságba történő befektetései révén a vállalat jelentős eredményeket ért el, többek között az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságától nemrégiben megkapott hitelesítést.

(Forrás: LG)

A kerékpározás jövője
A kerékpározás az egyik legnépszerűbb és leginkább környezetbarát közlekedési forma, amely évről évre egyre több embert vonz.
Az MI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez
Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét azon, hogyan pihenhetne a nyári időszakban legalább egy-két hetet. A megoldás nem lehetetlen, azonban némi előkészületet és a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségek használatát is igényli – derül ki a Billingo összefoglalójából.
Bevezetés a virtuális üzembe helyezésbe
A virtuális üzembe helyezés átalakítja a tervezési folyamatot azáltal, hogy számítógépes szimulációkat alkalmaz a gyártási rendszerek tesztelésére és optimalizálására, mielőtt azok fizikailag megépülnének.
Teherautók számára alkalmas töltőhálózat épül Európában
A nemzetközi E.ON Csoport és a MAN együttműködés értelmében a teherautótöltő-hálózathoz mintegy 170 helyszínen 400 töltőpont fog tartozni Európa-szerte. Az első helyszín idén nyílik meg – 2025 végéig mintegy 80 töltőpont készül el.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.