Virtuális gumiabroncs-fejlesztés eredménye a Lamborghini Hurricán STO kiemelkedő teljesítménye
A Lamborghini a Bridgestone-t bízta meg a 2021-ben piacra kerülő Huracán STO szuperautója egyedi abroncsainak fejlesztésével.

 

A Bridgestone virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiájának köszönhetően a járványhelyzet ellenére is olyan, kifejezetten erre a típusra szabott gumit alkotott meg, amely maximalizálni tudja az autó kiugró teljesítményét. Az egyedi Potenza abroncsnak köszönhetően az autó tapadása, kezelhetősége, irányíthatósága és extrém körülmények között elért teljesítménye kiemelkedő. A Bridgestone egyedi fejlesztésű gumiabroncsa a két autóipari kulcsszereplő első együttműködésének eredménye. Ahogy a Lamborghini Huracán STO, úgy a Potenza gumik is a technológia és a dizájn tökéletes ötvözetét képezik.

Az abroncs a mintázat és az üregek egyedi kombinációjának, illetve a legkorszerűbb technológiának köszönhetően képes maximalizálni a szuperautó teljesítményét. A speciális aszimmetrikus mintázat hozzájárul a fokozott kormányreakcióhoz és kanyarstabilitáshoz, a belső koronaszerkezet pedig kiegyenlíti a nyomáseloszlást a kanyarokban. Ezen jellemzők az újonnan kifejlesztett futófelület-keverékkel együtt segítenek abban, hogy a Huracán STO pályaszintű teljesítményt érjen el az utakon.

A Lamborghinivel folytatott szoros együttműködésnek és a virtuális fejlesztési technológiának köszönhetően a Bridgestone a COVID-19 járvány okozta korlátozások ellenére is sikeresen alkotta meg az abroncsot. A Bridgestone virtuális gumiabroncs-fejlesztései kulcsfontosságúnak bizonyultak abban, hogy az adott időkereten belül a Potenza kiemelkedő teljesítményre legyen képes. A gumiabroncsgyártó a virtuális fejlesztési környezetben számos kombinációt tesztelt, majd az abroncs viselkedési mintáit integrálta a jármű rendszerébe, hogy egy virtuális vezetési szimulátor segítségével találja meg a tökéletes megoldást. Így a folyamat az elejétől végéig sokkal hatékonyabb módon és alacsonyabb környezeti hatással mehetett végbe.

 

 

A Lamborghini 2021 elején kezdi meg a Huracán STO gyártását. A közúti felhasználású, egyedi fejlesztésű Potenza garnitúra mellett a Bridgestone a gumiabroncs versenypályára fejlesztett, homologizált verzióját is elérhetővé teszi, amely versenytechnológiák segítségével képes maximalizálni a jármű pályateljesítményét, főleg száraz körülmények között. A bejelentés kapcsán Steven De Bock, a Bridgestone EMIA személyabroncs üzletágának alelnöke elmondta: „Öröm volt a csapatunk számára, hogy a Lamborghinivel egy ilyen izgalmas projekten dolgozhattunk szorosan együtt az első alkalommal. A Huracán STO hihetetlen mérnöki munka eredménye, amely megérdemel egy olyan egyedi gumiabroncsot, amely teljes mértékben ki tudja használni az autóban rejlő lehetőségeket.

Időzített bomba a kocsiban: az EGR-szelep
Minden autóban, a tervezési sajátosságok miatt bármelyik pillanatban megadhatja magát a rendszer, ha nincs megfelelően tisztítva.
Reverse Engineering – fordított tervezés, vagy visszafejtés
Mi is az a Reverse Engineering? Hogyan integrálható a tervezési folyamatokba? Mikor érdemes Reverse Engineering folyamatot használnunk? Milyen előnyökkel jár? Miért okoz szoftveres kihívást egy Reverse Engineering feladat? Cikkünkben ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
Electrosub - nice to connect you
Az idén szeptember 28-30. között immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az Electrosub Konferencia és Kiállítás, ami minden bizonnyal az elsők között teszi majd lehetővé a piaci szereplők számára a rég várt személyes találkozásokat.
Karanténkarrier – így dolgozunk COVID alatt
A legtöbben ugyanabban a pozícióban dolgoznak, mint egy éve, kevesen kaptak anyagi vagy lelki támogatást a COVID alatt a munkaadótól és a megkérdezettek közel ötöde aktívan keres új munkahelyet – derül ki a Schneider Electric online felméréséből.
Időtálló nagyvállalati mobilmenedzsment-megoldás egyetlen forrásból
Elsősorban a nagyvállalatok életét könnyíti meg az egyszerűen használható, finn szerveren futó HMD Enable Pro szolgáltatás.