Új motorvonatcsalád a Siemenstől
A Mireo koncepciónak részét képezik a fedélzeti internet, az utassegítő és -tájékoztató rendszer, a fedélzeti szórakoztató illetve a zártláncú tévékamerás felügyeleti rendszerek.

 

Világszerte növekszik a nagyvárosokban élők száma, ez a tény pedig számottevő mobilitási igényt eredményez. Ezzel szemben a világ számos nagyvárosának útjain átlagosan 20 km/h alatti sebességgel lehet csak haladni, ráadásul ez az érték folyamatosan csökken. Ennek eredményeként a tömegközlekedési eszközök egyre inkább teret nyernek az egyéni közlekedéssel szemben. Egyedül Németországban hat–tíz millió, nagyvárosok környezetében élő ember használja majd napi rendszerességgel a vasúti közlekedést 2030-ra. Ez a fejlődés kihívásokat támaszt a közösségi közlekedési rendszerek üzemeltetői számára.

Ki kell elégíteni a mobilitás iránti növekvő keresletet, miközben meg kell felelni a kiváló teljesítményre, a nyereségességre, pontosságra, környezetbarát működésre, biztonságra és az ügyfélbarát szolgáltatásra vonatkozó igényeknek is. A Siemens új, Mireo nevet viselő regionális és elővárosi vasúti járműcsaládját kifejezetten úgy fejlesztették ki a vállalat szakemberei, hogy eleget tegyen az összes említett követelménynek.

Környezetkímélő technológia

A Mireo járműveket méretezhető, csuklós motorvonatként tervezték meg. Belső hajtással ellátott, a kocsik között elhelyezett forgóvázaival jelentős mértékű energia takarítható meg, ráadásul a felépítés ereményeképpen a kevesebb forgóvázzal és a kocsiszekrénnyel költség takarítható meg. Ajárműszekrényt könnyű súlyú, hegesztetett, integrált alumínium héjszerkezettel tervezték meg, amely elsősorban nagy, kiterjesztett profilokon alapszik. Minden alkatrész a jármű tetején vagy a padló alatt kapott helyet.

 

 

A korábbi modellekhez viszonyítva, a javított aerodinamika és az energiahatékony alkatrészek rendkívüli mértékben csökkentik a súlyt és az energiafogyasztást. A hatékonyabb transzformátor és az elektrodinamikus (ED) fékrendszer optimális kihasználása csökkenti a vontatáshoz szükséges energiafelhasználást.

Az új aerodinamikus formatervezés és a csendes forgóvázak segítségével sikerült lecsökkenteni a Mireo járműcsalád szerelvényeinek zajterhelését. A könnyűsúlyú kialakítás, az energia-hatékony alkatrészek és az intelligens fedélzeti kezelőrendszer 25 százalékkal csökkentik az energiafelhasználást, a vezetőt segítő rendszer pedig további 30 százalékos energia megtakarítást jelent. A Mireót elektromos, akkumulátoros hajtással is fel lehet szerelni,, így az útvonalnak azokat a részeit is át tudja hidalni, ahol nincs kiépítve a villamos felsővezeték. Emellett a jármű hasznos élettartamának végén 95 százalékban újrahasznosítható, a kifejezetten erre a célra kiválasztott anyagok a Mireót járműcsalád szerelvényeit különösen környezetbaráttá teszik.

A moduláris koncepció nagyobb kapacitást és rugalmasságot kínál

A járműcsalád koncepciója lehetővé teszi különböző hosszúságú járműszekrények, vonatkonfigurációk és belépő magasságok alkalmazását, így különböző kapacitásigényeket is képes kiszolgálni. A két és hét kocsi hosszúság közötti vonatkonfigurációk hossza 50 és 140 méter között változhat, a maximális sebességük pedig 140 és 160 km/h között lehet.

A Mireo koncepciónak természetesen részét képezik a fedélzeti internet, az utassegítő és -tájékoztató rendszer, a fedélzeti szórakoztató illetve a zártláncú tévékamerás felügyeleti rendszerek. A teljes belső tér rugalmasan konfigurálható a jármű teljes hasznos élettartama alatt és könnyen hozzáigazítható a változó igényekhez. A Mireo szerelvényei több ülőhelyet tartalmaznak, mint a vele azonos hosszúságú korábbi modellek.

A szerelvényt a férőhelyekhez optimalizálva alakították ki, ezért rövidebb járműhossz mellett is több utast képes szállítani, mint a hasonló járművek. A használható belső tér teljes mértékben az utasok rendelkezésére áll, a „cantilever” típusú ülések pedig lehetővé teszik a könnyű és költséghatékony takarítást. Mivel az utasok számára fontos, hogy az utazás közben is folyamatos internet hozzáféréssel rendelkezzenek, a Mireo koncepciónak természetesen részét képezi a fedélzeti internet, az utassegítő és -tájékoztató valamint a fedélzeti szórakoztató rendszer és a zártláncú tévékamerás biztonsági felügyelet.

A vállalatok jelentős részénél hiányzik az adatstratégia
Át kell gondolni az adatmenedzsment stratégiát, hogy profitáljunk az elmúlt évek digitális befektetéseiből – hívja fel a figyelmet „The Data Imperative” felmérésében a KMPG.
Adatvezérelt működés az iparban
Az adat teremti meg a kommunikációt nemcsak a gépek, hanem az emberek és a gépek között is.
Biztonságos felhőalapú adatmegosztás
Az Európai Unió adatvédelmi irányelveivel összhangban létrehozott, biztonságos és átlátható adatmegosztást lehetővé tevő digitális ökoszisztémához, a Gaia-X-hez a SZTAKI révén Magyarország is csatlakozott április végén.
Virtuális magánhálózatok védelme
Alaposan megfizethetünk a digitális világban a másokkal megosztott privát adatainkért: a magánéletünk lehet az ára.
Az iparvállalatok egy része a termelés teljes leállásával is számol
A gázellátás hosszabb ideig tartó zavarai a termelés érezhető csökkenéséhez és következésképpen munkahelyek megszűnéséhez vezetnének - különösen az iparban.