The Super Engineer - játékkal népszerűsítenék a természettudományokat
Tény, hogy ma még a fizika, a kémia, a matematika, a biológia, vagy az informatika nem azok közé a tantárgyak közé tartozik, amelyeket a diákok többsége a kedvencek között említ.

 

A „népszerűtlenségük” oka leginkább az iskolai tudásátadás módszereiben, technikáiban keresendő, miközben ma már az infokommunikációs fejlesztéseknek köszönhetően ezeket a tudományterületeket izgalmasan, érdekesen, és legfőképpen játékosan is be lehetne a fiataloknak mutatni. Ezt ismerte fel az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ), amely együttműködésben a Games For Business csapatával elkészítette az első olyan gamification alapú alkalmazást, a The Super Engineer-t, amelyet azzal a céllal alkottak meg, hogy a középiskolások körében népszerűbbé tegyék a természettudományokat.

A fejlesztők tavaly, azzal a szándékkal láttak munkának, hogy a Z-generáció (1995 és 2009 között születettek) 18 évnél fiatalabb tagjai számára, élményközpontú, elvárásaiknak megfelelő, az érettségi szintjükhöz illeszkedő, egyedi, mégis egyszerűen kezelhető játékot alkossanak meg. Ehhez a legbiztosabb útnak a gamification alapú tanulási rendszert találták, amely alkalmas arra, hogy egy szórakoztató, szerethető és izgalmas történeten keresztül tegye motiválttá, érdeklődővé és befogadóvá a felhasználókat.

 

 

A webes változat után mostantól már mobilon is elérhető a The Super Engineer. Az alkalmazást letöltő játékos egy űrhajós bőrébe bújva járhatja be az EJMSZ univerzumot, és gyűjtögetheti a pontjait úgy, hogy, különböző nehézségi fokozatba tartozó természettudományos kérdéseket válaszol meg. A fejlesztők a motiváció, az érdeklődés fenntartása érdekében olyan témaköröket állítottak össze az EJMSZ szakembereinek segítségével, amelyek a fiatalok általános tudásszint feletti tájékozottságának meglétét tesztelik. A rendszeresen frissülő feladványok sikeres megoldásával a felhasználók bizonyos időközönként sorsoláson vesznek majd részt, amin értékes nyeremények találnak gazdára.

„Hazánk vezető nagyvállalatait tömörítő érdekképviseleti szervezetként kiemelt feladatunk, hogy olyan technikákat, módszereket dolgozzunk ki, amelyek segítségével a természettudományok, és ezeken belül a mérnöki pálya iránti érdeklődés erősödhet a gyerekekben. A The Super Engineer játék ennek a célkitűzésnek az elérését támogatja.”hangsúlyozta Jakab Roland, az EJMSZ alelnöke.

A szakember hozzátette, hogy azon a csatornán, és úgy adják át a tudást, ahogyan azt ez a korosztály a legjobban befogadja. Ennek pedig hosszútávon mindenki a nyertese lesz. Például az iskolák, ahol a diákok jobban teljesítenek ezekben a tantárgyakban is, vagy a leendő munkaadók, amelyeknek a jövőt jelentik ezek a fiatalok, de maguk a tanulók is, akik előtt szintén kinyílik egy új életpálya lehetősége. Az Android és iOS platformon egyaránt futó, ingyenesen letölthető applikáció napi négy minijáték teljesítését teszi lehetővé, de ezek mellett a felhasználók szabadon gyakorolhatnak is, hogy a következő napi megmérettetés során még jobban szerepeljenek.

Az e-mailek védelme nem ér véget egy erős jelszóval
A modern üzleti kommunikáció alapját képező elektronikus levelezés továbbra is a rosszindulatú programok terjesztésének egyik leghatékonyabb és legelterjedtebb csatornája.
Virtuális gumiabroncs-fejlesztés eredménye a Lamborghini Hurricán STO kiemelkedő teljesítménye
A Lamborghini a Bridgestone-t bízta meg a 2021-ben piacra kerülő Huracán STO szuperautója egyedi abroncsainak fejlesztésével.
Manufacture IT 2020: mehet-e a gyártás online?
Idén virtuális formában jelentkezik a Manufacture IT konferencia, amely a hazai gyártóipar digitalizációjának segítését tűzte ki célul.
Egységes automatizációval állhat talpra az ipar
Évente mintegy 20-30 milliárd dollárt költenek az ipari felhasználók az automatizációs rendszereik szervizelésére, karbantartására, azonban ennek az összegnek a túlnyomó többsége megtakarítható lenne, ha egységes automatizálási megoldásokat alkalmaznának – állapítja meg az ARC Advisory Group elemzése.
A digitális gyártól a PLM-alapú felhőmegoldásig
Idén minden szempontból rendhagyónak bizonyult a graphIT Kft. szokásos Éves Felhasználói Konferenciája. A hazai mérnöki szolgáltatások egyik meghatározó vállalkozásának nagy érdeklődéssel kísért eseménye a vírusjárvány következtében ezúttal az online térben várta november 18-án a szakmai érdeklődőket és az üzleti partnereket.