Kibocsátásmentesen működhetnek a nehézgépjárművek is
A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektro-mos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. A föld alatti bá-nyagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott jár-műveinél.

Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtásláncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének.

A föld alatti bányászati és infrastrukturális gépek vezető szállítója, az Epiroc az ABB nehézgépjárműveket gyártó ügyfelei közül az elsők között kezdte alkalmazni az ABB optimalizált e-hajtásláncát. Az Epiroc számos második generációs akkumulátorhajtású járművében a meghajtáshoz és a kiegészítő alkalmazásokhoz már az ABB e-hajtásláncát, így az ahhoz tartozó villanymotorokat és a nagy teljesítményű HSE880 hajtását használják. Az Epiroc azt a célt tűzte ki, hogy dízelüzemű gépektől mentes, jobb levegőminőséggel és kisebb zajkibocsátással működő bányászatot teremt. A gépek villamosítása növeli az energiahatékonyságot, javítja a bánya termelékenységét, csökkenti a szellőztetési igényeket és a karbantartási költségeket.

„Az ABB az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő irányába tett fontos lépésként tekint a nehézgépjárművek villamosítására”– nyilatkozta Heikki Vepsalainen, az ABB Motorok és Generátorok üzletágának ügyvetető igazgatója. „Az Epirockal folyó közös munkánk is azt mutatja, hogy az nehézgépjárművekhez kifejlesztett e-mobilitási rendszerek és termékek szállítójaként piacvezető szerepet játszunk. A széles termékskálánkban elektromosjármű-töltők, hálózat- és flottairányítást támogató ABB AbiltyTM, hajtásláncok, valamint villanymotorok, akkumulátorok és egyéb hajtásláncelemekhez kifejlesztett robotizált gyártósorok tartoznak.”      

Sok OEM számára komoly kihívást jelent, hogy a különféle alkalmazások, így például a fejtés, a bányászott anyag felrakása és szállítása esetén a vezetési ciklus és a teljesítménykövetelmények nagyon változóak. A követelmények jelentős szórása miatt a tervezők számára igen bonyolult feladatot jelent, hogy az adott alkalmazáshoz kiválasszák a megfelelő e-hajtásláncot. A túlspecifikált e-hajtáslánc túl költséges és többletsúlyt eredményezhet. Ha az adott alkalmazáshoz alulspecifikált e-hajtásláncot terveznek, az a probléma merülhet föl, hogy a megoldás nem biztosítja a kívánt teljesítményt, a gép túlmelegedhet, következésképp romlik a megbízhatósága és csökken a hasznos élettartama.

Az ABB már több mint 50 000 hajtásláncot szállított villamos meghajtású nehézgépjárművekhez. Ezeket a hajtásláncokat vasúti járművekbe, buszokba, építőipari gépekbe, bányászati és más speciális járművekbe építették be. Az ABB partneri együttműködésre lépett a Northvolttal is. Az együttműködés célja, hogy a két cég lítiumion-akkumulátorok gyártására specializálódott csúcstechnológiai színvonalat képviselő üzemet fejlesszen ki.

Új kiberbűnözői módszer van kibontakozóban
A koronavírus megjelenése óta egy olyan új kiberbűnözői módszer van kibontakozóban, amely a felhasználók járvánnyal kapcsolatos kíváncsiságára, félelmére épít - hívta fel a figyelmet a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete (NBSZ NKI).
Adaptív megmunkálás már 5 tengelyben is
Az NC vezérlésű szerszámgépek 1952-es megjelenése óta a gyártóeszközök hihetetlen fejlődésen mentek keresztül, de az alapvető elvárások ugyanazok maradtak, miszerint kerüljön a darab minél gyorsabban a szerszámgépre és készüljön el a megmunkálás mihamarabb.
Robotprogramozó tanfolyamok magánszemélyeknek is
Minősített képzési program keretében, az állami felnőttképzési programkövetelmény alapján szervezett robotkezelő és -programozó képzést indít a Robot-X a Manhattan Akadémiával együttműködve.
Az M2M adatforgalom növekedésének éve jön
2023-ra a világ mobilkapcsolatainak több mint 10%-át teszik majd ki az 5G kapcsolatok, amelyek átlagos sebessége 575 Mbp/s lesz, vagyis 13-szor gyorsabb, mint egy átlagos mobil kapcsolat.
Egységes adatpiacot hozna létre az Európai Bizottság
Az Unió új digitális stratégiája szerint a könnyebben hozzáférhető adatok abban is segítenék a kontinens vállalatait, hogy felvegyék a versenyt amerikai és kínai riválisaikkal, például a mesterséges intelligencia terén.