Így nézhet ki a tenger melletti légiközlekedés jövője
A világ lakosságának 40 százaléka tengerparti településeken él. Számukra az amerikai Regent innovatív elektromos siklói elsőként kínálnak majd biztonságos, olcsó, nagy sebességű és kibocsátásmentes mobilitási megoldást.

 

Az ismert légpárnahatást hasznosító tengeri sikló (seaglider) kizárólag vízen közlekedik, útja során azonban három üzemmód között vált – a kikötőben klasszikus vízi járműként a törzsén lebeg, indulás és érkezés közben viszont már szárnyashajóként, óránként 40 csomós (74 kilométeres) sebességgel szeli a habokat, úti célját pedig pár méterrel a hullámok felett, óránként közel 300 kilométeres sebességgel száguldó repülőgépként közelíti meg. 

A repülőgépek nagy sebességét és kényelmét az elektromos járművek alacsony üzemeltetési költségeivel és klímabarát működésével egyesítő siklót a hidroprofilok, az elosztott elektromos meghajtás és a repülőgépes fly-by-wire vezérlés különbözteti meg a hagyományos légpárnás járművektől. Együttesen ezek a megoldások biztonságos kikötői manőverezést, fokozott hullámtűrést és kényelmes utazási élményt eredményeznek.

 

 

Utóbbihoz a csendesebb működés is hozzájárul: az átlagos repülőgépeknél 30 decibellel halkabban repíti 12 utasát és a 2 fős személyzetét. A sikló hatótávolsága megközelíti a 300 km-t, melyet a következő generációs akkumulátorokkal 500 km-re terveznek bővíteni.

A tengeri sikló fejlesztéséhez a Siemens portfóliója biztosítja a mérnöki tervezőeszközöket, amelyeket a Regent 2020-as alapítása óta használ. A felhőben, szolgáltatásként elérhető Xcelerator as a Service ugyanis pontosan illeszkedik a légi és a vízi szállítmányozás szereplőit kiszolgáló, digitális vállalatként indult startup stratégiájába. A Regent közlése szerint már 325 seaglidert előértékesítettek világszerte, melyek a terv szerint 2025-től léphetnek szolgálatba.

Digitális átalakulásukat az autóipartól az űriparig kis- és nagyvállalatok egyaránt gyorsítják a Siemens Xcelerator platformjával, amely a digitális ikrek technológiáján keresztül is segíti, hogy az ambíciózus tervből jól működő késztermék szülessen.

Az emelkedő energiaárak visszafogják az IT-fejlesztéseket is
A hazai cégek 66 százaléka tervezi csökkenteni informatikai fejlesztéseit az energiaárak jelentős növekedése miatt – derül ki az IVSZ és a Makronóm Intézet közös kutatásából.
Ha számít a jó ár: használt présgépek és FANUC robotok internetes aukción
Sok szerszámgép van a piacon, de csak nagyon kevés kínál olyan kedvező vételi lehetőséget, mint az Intergavel december 15-ig tartó online árverésének tételei.
Digitális archiválás - Van hova fejlődni a magyar cégeknek
Az EDITEL nemrég végzett kutatása azt vizsgálta, hogy a vállalatok körében mennyire elterjedt a digitális archiválás, megbíznak-e a felhőalapú szolgáltatásban, és hogy készek-e elhagyni a papírt, mely fontos szempont a fenntarthatósági célok elérésében is.
A jövő mérnökei oldották meg az új energiavilág kihívásait
A Challenge.ON verseny az új energiavilág kihívásaival várta a villamosmérnök hallgatókat és a pályakezdő mérnököket. A megmérettetésre az ország 10 egyeteméről összesen 36 csapat nevezett be, a döntőbe jutó legjobb 10 csapat nagyszabású eseményen bizonyíthatta tudását.
Rezsicsökkentés házi napelemekkel
Október végén hirtelen befékezett a házi napelem-telepítések hazai piaca. A visszatáplálási lehetőség teljes megszüntetésével sokak leállították, vagy el sem kezdték a beruházásokat, mert a bejelentett változtatással az újonnan belépő háztartások számára a legrosszabb forgatókönyv vált valóra.