Felmérés készült a hazai webáruházak működtetéséről
A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából.

 

Az eredmények szerint az üzemeltetők számára legfontosabb szempont a webshop működésének gyorsasága, valamint jelentős igény van a magyar nyelvű terméktámogatásra. A Virgo csoport megbízásából a Reacty Digital 2020. január-februárjában végzett online és telefonos felmérést a legalább félmilliárd forintos árbevételű, webshoppal rendelkező hazai cégek körében. A több mint 500 vállalat bevonásával zajlott felmérés eredményei szerint a szektornak mindenek előtt e-kereskedelmi és vállalatirányítási edukációra van szüksége.

A többség fejlődne, de nagy a bizonytalanság

A válaszadók adatainak elemzéséből kiderül, hogy a hazai webshopok jelentős részét viszonylag kis csapat (maximum 5 ember működteti), és mérettől függetlenül az üzemi költségek körülbelül 10%-át fordítják az online értékesítési platform fejlesztésére vagy bérleti díjára. Az edukáció szükségességét látszik igazolni, hogy bár a válaszadók kétharmada érzi a fejlesztés nélkülözhetetlenségét, ugyanakkor nem igazán tudja, hogy merre induljon.

Jellemző trendnek tekinthető, hogy az árbevétel növekedésével párhuzamosan egyre nő a jelenleg használt e-kereskedelmi platformmal kapcsolatos elégedetlenség; vagyis a nagyobb cégek igényei összetettebbek a webshopok tekintetében, ami már egyedi, személyre szabott fejlesztés iránti lépést tesz szükségessé.

Webshop problémák

Meglepő módon a használt webáruházzal kapcsolatban megfogalmazott problémák forgalomtól és cégmérettől függetlenül igen hasonlók. Sokan említették a marketing eszköztár korlátait, az alacsony konverziót, valamint a teljesítmény/sebesség problémakörét. Ezenkívül többek számára fejtörést okoz a jelenlegi webshop nehézkes továbbfejleszthetősége és integrációja más szoftverekkel (pl. számlázás).

„Szakmai felmérésünk fontos tanulsága, hogy az e-kereskedelmi piac szereplőinek jó része jelenleg nincs minden szükséges információ birtokában a fejlesztési lehetőségekről. Ugyanakkor azt is láthatjuk, hogy az egyedi webáruházak és e-kereskedelmi rendszerek kialakítását támogató Virgo Corbis olyan visszaigazolt igényeket tud teljeskörűen kiszolgálni, mint a folyamatos növekedés és egyedi ügyféligények rugalmas kiszolgálása, illetve  a magyar nyelvű szoftvertámogatás” – mondta Bártfai Diána, a Virgo Systems e-commerce üzletfejlesztési munkatársa.

3D nyomtatott eszközökkel veszik fel a harcot a vírussal szemben
Arcvédő pajzsokat és tenyér használata nélküli ajtónyitó segédeszközöket adományoz több intézménynek a 3D eszközöket gyártó CraftUnique.
A Bosch és a Knorr-Bremse továbbra is számít munkatársaira
A járvány miatt kialakult helyzet szinte minden munkáltató működését érinti. A koronavírus terjedése következtében a vállalatok többsége új üzleti tervvel áll elő, elsősorban a kieső bevételek pótlására illetve a veszteségek minimalizálására keres megoldásokat.
Számítási kapacitásaikat ajánlják fel a kutatóintézetek
Több ezer processzort és több terabájt memóriát ajánl fel a SZTAKI és a Wigner FK a járvány elleni küzdelemre.
Home office - a hatékony otthoni munkavégzés
A koronavírus (COVID-19) terjedésének megfékezése érdekében egyre több hazai vállalkozás esetében kerül előtérbe az otthoni munkavégzés. Ezen a területen azonban egyelőre sok a kérdőjel, mind a cégek, mind a munkavállalók oldalán.
A világ legnagyobb teljesítményű ipari szuperszámítógépe
Már működik a HPC5, a világ egyik legnagyobb teljesítményű vállalati rendszere, melynek fő komponenseit a Dell Technologies adja. A szuperszámítógép 52 petaFLOPS teljesítménye az olaj- és gáziparban első, világszerte pedig az ötödik legerősebb rendszere.