Egerbe helyezi át brémai termelését a Bosch
A megváltozott piaci feltételek miatt a Bosch átszervezi kormányoszlop üzletágát Európában, a gyártás a jövőben a vendôme-i (Franciaország) és az egri telephelyen koncentrálódik

 

A két telephelyen jelenleg is gyártják ezt a terméket. A tervek szerint a brémai termelést leállítják és áthelyezik Egerbe, emiatt a német üzemben mintegy 240 állás fog megszűnni. A leépítés kapcsán a Bosch hamarosan egyeztetéseket kezdeményez a munkavállalók érdekképviseletével – tették hozzá. Jelezték: Brémában a Bosch Automotive Steering a fejlesztésre kívánja helyezni a hangsúlyt a jövőben. A jelenlegi és jövőbeli projekteken mintegy 30 tapasztalt szakemberből álló csapat dolgozik majd. Vendôme-ban az átszervezés mintegy 50 munkahely megszűnésével jár, elsősorban a fejlesztési és beszerzési területen. A közlemény kitér arra is: több más ipari vállalathoz hasonlóan a Bosch Automotive Steering is érzi a piac visszaesését, és abból indul ki, hogy a kormányrendszerek iránti kereslet hosszú távon a jelenlegi alacsony szintre áll be. Ezen kívül jelentősen nőtt a verseny- és árnyomás, ami további komoly forgalomcsökkenést hozott ebben az üzleti szegmensben.

A Bosch-csoport világszerte mintegy 410 ezer munkatársat foglalkoztat és 78,5 milliárd euró árbevételt ért el 2018-ban. A cégcsoport négy üzleti területen: a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika végzi tevékenységét. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az intelligens városokhoz, a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz, és a hálózatba kapcsolt gyártáshoz. A Bosch 68 700 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén, világszerte közel 130 telephelyen. A Mobilitási Megoldások a Bosch-csoport legnagyobb üzletága, amely 2018-ban 47,6 milliárd euróval (61 százalékkal) járult hozzá a forgalomhoz. Ezzel a technológiai vállalat a járműipar egyik vezető beszállítója.

Mobil laborrobotok a jövő kórházaiban
A mobilis és önálló munkára képes YuMi laboratóriumi robotot arra tervezték, hogy együtt dolgozzon az egészségügyi és laboratóriumi szakemberekkel.
Sorozatgyártásban a Volkswagen első teljesen elektromos személyautója
Az ID.3 hamarosan a márkakereskedőkhöz is megérkezik. A német autóipari konszern villanyautója egy töltéssel mintegy 330 kilométer megtételére képes, ára 30 ezer euró körül alakul.
Az ipari digitalizációs oktatást elősegítő program indul öt egyetemen
Öt évre szóló együttműködést írt alá öt hazai egyetemmel az S&T Consulting Hungary (S&T), melynek keretében piaci áron számítva több milliárd forint értékű ipari digitalizációs szoftver adománnyal és képzéssel támogatja az intézményeket.
Kopásálló műanyag alkatrészek három nap alatt
A 3D-nyomtatóval készült, beépítésre kész és tartós különleges alkatrészeknek köszönhetően szabadabbá válik a tervezés az autóiparban.
Egy univerzális ipari szoftver újrapozicionálása
A zenon szoftvert 30 évvel ezelőtt az a gondolat hívta életre, hogy a programozást konfigurációra cseréljék le. Az 1987-ben megjelent HMI/SCADA rendszer azóta egyetemesen használható szoftverplatformmá vált.