A Ford szerint is az elektromos autóké a jövő
A Ford 2026 közepére európai személyautó-palettájának 100 százalékában megjelenik a nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, 2030-ra pedig a teljes kínálatban elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás.

 

Ezzel párhuzamosan 2024-re a Ford teljes európai haszongépjármű-kínálatában elérhetővé válik a tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, és 2030-ra a márka haszongépjárműveinek várhatóan kétharmada tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtással kel majd el. Az idő sürget, mivel egy sor ország, Japántól kezdve Nagy-Britanniáig, azt ígérte, hogy betiltja a benzin- és dízelmotoros autók értékesítését 2035-ig. Ilyen tilalmat tervez Kalifornia, az Egyesült Államok egyik legnagyobb autópiaca. A második legnagyobb amerikai autógyártó jelentős globális szintű beruházásra készül az elektromos hajtásláncok területén: 2025-ig minimum 22 milliárd dollárt fordít erre a célra, ami majdnem kétszerese annak az összegnek, amit a cég korábban az elektromos járművek fejlesztésére szánt.

Egy februári bejelentés szerint a Ford egymilliárd dolláros beruházással korszerűsíti a Kölnben működő összeszerelő üzemét, amely a vállalat egyik legnagyobb európai gyártási központja. Ebben az üzemben készül 2023-tól a vállalat első európai gyártású, európai vásárlók számára tervezett, nagy sorozatban készülő, tisztán elektromos hajtású személyautója, és a cég máris tervbe vette egy második elektromos jármű ottani gyártását is. "Hosszú ideje az egyik legfontosabb döntésünk, hogy átalakítjuk az immár 90 éve németországi tevékenységünk központjaként szolgáló kölni üzemet. Ez a lépés világosan jelzi elkötelezettségünket Európa felé, és egy modern jövő felé, ahol növekedési stratégiánk középpontjában az elektromos járművek állnak" – jelentette ki Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

A Ford a tavalyi negyedik negyedévben újra nyereségessé vált Európában, miután az elmúlt két év során átalakította európai működését. E folyamatban központi szerepet játszott a szervezeti költségek egymilliárd dolláros csökkentése, az alulteljesítő piacok kiemelt kezelése, a célzottabb modellpaletta kialakítása, valamint a növekedés ösztönzése és a nyereségesség fokozását szolgáló partneri kapcsolatok. "Úgy véljük, idén is hasonlóan erős tempót diktálunk majd Európában, jó úton haladva abba az irányba, hogy elérjük a hat százalékos kamatfizetés és adózás előtti eredményt (EBIT), amit a Ford globális autóipari tevékenységeinek átalakítását szolgáló terv részeként határoztunk meg" – mondta Rowley.

Tavaly a Ford már hatodik éve volt piacvezető az európai haszongépjármű piacon 15 százalékos részesedéssel. Az európai nyereségesség szempontjából kulcsfontosságú a márka haszongépjármű üzletágának növekedése; ezt szolgálják az új termékek és szolgáltatások, az együttműködés a járműátalakító partnerek kiterjedt hálózatával, a Ford és a Volkswagen stratégiai szövetsége, illetve a Ford Otosan vegyesvállalat révén megvalósuló költséghatékony járműfejlesztési és beszerzési folyamatok.

A legnagyobb amerikai autógyártó, a General Motors (GM) januárban jelentette be, hogy 2035-re teljesen átáll az elektromos autók gyártására és csak megújuló energiát használ minden létesítményében. A vállalat 27 milliárd dollárt fordít a következő öt évben elektromos és önvezető járművek fejlesztésére. A GM azt tervezi, hogy az évtized közepére 30 teljesen elektromos modellt tud kínálni szerte a világban.

Adatvédelmi felmérés a GDPR hatálybalépése után
Három éve lépett hatályba az Európai Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR). A vállalkozások, tartva a kilátásba helyezett bírság extrém magas összegétől, nagy lendülettel igyekeztek megfelelni a szabályoknak.
Pneumatikus személyi edző
A fiatal ddrobotec by Dynamic Devices egészségügyi technológiai cég dinamikus eszközökkel mutatja be, hogyan kombinálhatók a robotika, a mesterséges intelligencia és a kognitív tudományok technológiái a sport és a sporttudomány bevett tesztelési és edzési módszereivel.
Electrosub Konferencia és Kiállítás, fizikai, offline rendezésben
Az Electrosub Konferencia és Kiállítás, szeptember 28-30. között ez eredeti terveknek megfelelően élő, offline rendezésben várja kiállítóit és látogatóit a Lurdy ház rendezvényközpontjában.
Hazai stratégiai iparágakat lefedő innovációs modell született
A Műegyetem Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központban (BME FIEK) eddig nyolc új kifejlesztett technológia, három új termék, két új szolgáltatás, valamint az öt új prototípus mellett tizenöt, a projekthez kötődő benyújtott szabadalom született.
Rekord összeget költenek a cégek informatikai beruházásokra
A történelem során 2021-ben először haladja meg a 4 ezer milliárd dollárt a nagyvállalatok IT működésre és fejlesztésre fordított kiadása. Négy olyan ország van csupán, ahol a nominális nemzeti össztermék meghaladja ezt az összeget: az USA, Kína, Japán és Németország.